tentang
banner
tutor
fb
home

Tuesday, August 27, 2013

Kinta Riverfront a.k.a I-City Ipoh

Berdasarkan entry { ini }, ramai yang tertanya benarkah ada i-city di Ipoh? Disebabkan rata-rata bertanya, maka aku dengan baik hati updatelah cerita penuh hari ini.


Kalau anda di Ipoh, jika orang tanya kat mana i-city Ipoh, jawapannya ialah di Kinta Riverfront. Tak tahu belah mana? Belakang bangunan Bank Islam. Dari jalan besar korang akan nampak Kinta Riverfront Hotel. Ikut sahaja situ.


Bagi aku oklah. Sekadar nak tengok cahaya lampu warna-warni di waktu malam. Keindahan ciptaan manusia yang mana ideanya dari yang maha berkuasa.


- sumber google -


Ada jambatan yang boleh korang lalui untuk lintas sungai kinta ini. Kat i-city Shah Alam takde jambatankan? Aku pun tak pernah sampai sana. Hihi. Info dari kawan-kawan yang duduk di KL.


Kalau yang singgah Ipoh, bolehlah jejak sini. Tapi jika ada yang kata setakat nak tengok pokok lampu warna warni buat apa, aku cadangkan korang duduk sahaja di rumah, pasang lampu berwarna dalam rumah sendiri. Haha.




Sebenarnya ada gambar lain tapi malas nak upload. Boleh gitu?


TIADA BAYARAN DIKENAKAN
UNTUK BERJALAN DI I-CITY IPOH



guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

30 dak comei sayang YUI:

Qashmere said...

hari sabtu itu hari tidur Riverfront Hotel. Memang ada niat nak jalan2. Tapi macma tak larat pulak. Cantik yer tempat ni. Belom pergi jejak kaki ke sini. Lalu depan tu jer

ayut said...

ipoh...mmm..tak tahula belah mana..aritu jln ipoh mcm tak tahu je nk pergi mana..dataran je tahu yer =.="

wahida said...

tak sangka kat ipoh pun ada...cayalah....

azizah :) said...

cantik pemandangan malam.. berliplap..hee

Tihara said...

cantik yui, tak payah gi yg kat sh.alam dah

beta kupu said...

cantik gak kan......tak tau la ada jmbtn ke tak kat i-city, rsa cam xde, sbb pegi msa mula2 buka skrg ni bru mcm2 ada...hihi

J.Syazwana said...

suke lepak tpt2 camni. hihi

Kesuma Angsana said...

mmg cam I city lah cantik sungguh !

Kesuma Angsana said...

mmg cam I city lah cantik sungguh !

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

klu p ipoh leh la singgah sana hikss

Jie Susanos said...

huhu..ok dh tau mane i city kat ipoh..

diana said...

ok la dari tak de kan??ekekek

eima said...

mmg cantek la ... free je kan tak yah ke kena byr jugak ni

Cik Puan Rara said...

balik ipoh nt nk bawak princess lah.mst dye suka.hehehe

shaFazie said...

yg dekat s.alam pun azie tak pergi lagi hehe

izyantyPersonalTaste said...

ipoh pun ada ek...pernah p sekali i-city s.alam...cantik tgok lampu kaler2 tapi panas he3..

Shakira Pathi said...

teringin nak pergi, dah dekat dh ni. sekarang belajar dekat sri iskandar :D

Che Rosliza Che Mat said...

Ipoh pun ada jugak ke? hihihi akak baru tahu...

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Salam yui.,K.atie dah pernah sampai..g ngan adik.Mmg cantik..!tp ramai sgt org larrrrr....

wawa syaida said...

cantiknya...teringin nak gi sana...thanks yui bagi pencerahan :)

Cik Nur™ said...

dua tiga kali lalu, tapi belum berkesempatan nak singgah..rasanya bila 12 ke atas, semua lampu tu tutup laa..huhuhu

sbb hari tu lalu gelapp je..

Mimi Azirah said...

Cantiknyaaaa

hunnybunny said...

Bgusnya kt ipoh dh da I-city..xkena byr tu yg bes..lum lg kot..hehe..

Hazmin Hamudin said...

Setakat tengok pokok lampu je. Kalau kat icity shah alam tu ada binatang. Hehe

hatiku berwarna warni said...

ala nape masa study dulu takde..bile la nak sampai sana..

Myra Jay said...

Cantik.. Oklah tiada bayaran yang dikenakan, cuma berharap semua dapat memlihara dengan baik la :D

ros_reeza said...

ala-ala ICT Shah Alam ke?.

Azhafizah Md Nor said...

lepas ni semua negeri ade i-city..percayalah..hehehe..cantik kan suasana malam berlampu warna warni macam ni.

ikafantasi said...

haritu stay kat ipoh boutique..cantik sgt2..harga pon murah..try la sane..

Deqla Manjew said...

mmg la kalo jenjalan x kena byrn pun.. tp parking kena byr x? huhu.. menarik gak eh kat sana..