tentang
banner
tutor
fb
home

Friday, April 05, 2013

Menabung untuk kegunaan diri

Korang suka menabung tak? Kalau tak suka, lebih baik buang jauh-jauh sifat itu. Menabung itu perlu walau sehari ko simpan 20sen! Berguna sangat kalau tiba-tiba "sesak".


- patung tabung baru ku beli di Daiso sebab ada PINK -


Aku suka simpan paling koman RM 1 sehari { 5 hari kerja }. Hari Sabtu & Ahad tak menabung. Aish, patut buang sikap itu. Sila jangan ikut contoh aku. Menabung biar setiap hari.


24 x RM 1 = RM 24 { sebulan }
RM 24 x 12 = RM 288 { setahun }


Bagi aku, menabung digunakan untuk masa depan. Dan paling penting jika dalam keadaan "sesak". Contohnya nak bayar roadtax, bayar rosak itu ini dan lain-lain. Jangan pula guna untuk shopping, macam tak berapa bermakna menabung. Hahaha.


Jom kita menabung. Menabung untuk keperluan diri juga =)


Motif sebenar aku beli tabung baru di atas sebab ada PINK yang comel itu. Teruja nak beli! Motif utama  haruslah untuk menabung.





guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

18 dak comei sayang YUI:

shera haifa said...

bagus2.. menabung nie sangat membantu.. bila sengkek tu tabung juga yang dapat kuarkan duit.. :)

eima said...

aku suka selit2 duit merata2....
klu tak de duit je aku korek la memana ... insyaallah lepas la nk mkn tu .. kiki kat opis ni pun aku selit ....

Azwa said...

yeahh. saya menabung jugak. duit syiling + duit kertas. :)

wahida said...

menabung ni bagus...aku ajar anak2 aku menabung dari kecik lagi....harap dorang minat menabung sampai besar hendaknya....


dah klik nuffnang ko jugak yui...tengs sayang...

Shakira Pathi said...

Menanbung amalan mulia :)

иʋя 'αιƨʏαн κнαℓιℓ said...

sy kalau menabung,kompem duit tu hilang balik. sebab sy ni jenis suka habiskan duit. hahaha :D

hana hadi said...

rm1 sehari.. baguslah.banyak gak hasilnya

hana ni duit yang puluh sen je. hehe itu pun ikut lah nak bubuh ke x dlm tabung.haha

AyueJean AJ said...

AJ menabung duit syiling je...
hehheheeh..
kalau duit kertas tak dan nak tabung....
hheheheh..

izan mama mia said...

hihi..sangat comel tabung yui..

Cho Zila said...

menabung memang banyak kebaikannyer.. kalau dapat tabung sikit pun ok... nanti duit tabungptu banyak membantu..

izyantyPersonalTaste said...

akak pun suka menabung gak tapi duit syiling je ada 3 tabung utk duit 10 sen /20 sen/50 sen..sebab duit syiling selalu tak guna balik bila dpt baki tu kena simpan he3...time sesak2 boleh korek he3..

◕ D Y S H A S A H H I R ◕ said...

betul tu yiu, sy pun tlong tabungkan duit somi.. sekali kumpul 2-3 bulan dapat seratus

Kniedaz said...

Akak pun ada tabung kecil kat ofis...lama dah tak isi..kena isi juga ni ^_^

azizah :) said...

jijah duit syiling je menabung..kalau duit kertas nanti amik balik.. hahaha :p

نورعيم said...

tabung ade je tp xgerak2 pn duit tu. kihkih.

Mieya Atiera said...

Comelnya tabung. Patutlah kemain bersemangat nak menabung

Cik Nur™ said...

Nur suka juga menabung..
tanung nur dah nak penuh dah pun..
:)

selamat menabung yui..

Shida Radzuan said...

nk cerita pasal mnabung ssh skit huhuhu..