tentang
banner
tutor
fb
home

Thursday, April 04, 2013

Selipar terjatuh ketika menunggang

Kisah benar ini terjadi semalam 3/4/2013


Hujan lebat membasahi Ipoh. Memang petang semalam hajat dihati nak balik Sg Siput. Nak packing barang order. Tepat jam 5.30 pm, terus gerak.


Sampai sahaja di area TNB Lahat, tengok air bertakung. Yang nak lalu pon teragak-agak risau air masuk dalam enjin kenderaan masing-masing mungkin.


Cara aku satu sahaja. if tengok 2-3 motor lepas dengan selamat, aku akan lalu. Fine, aku lalu. Tanpa sedar sebelah kiri selipar aku hilang! Oh tidak!


Nak suruh aku berhenti cari? Memang tidaklah. Tak pasal-pasal air bertakung dalam enjin aku plak. Cooler boleh rosak, brek nanti tak makan. 


Alternatif aku? Berhenti tepi, buka pelipat seluar hujan { labuh }, cover kaki kiri aku. Telefon abah, tanya ada selipar lebih, alhamdulillah ada. Nasib aku baik sebab abah tak balik lagi.


Moral :
Pastikan jari jemari kepit baik-baik selipar atau
Tanggalkan selipar anda atau
Pakai kasut full/ bertutup atau
Jangan lalu kawasan bertakung atau
Balik semula rumah sewa!


Takde selipar ganti, tak pasal-pasal 40 minit aku menunggang hanya guna sebelah selipar. Boleh menjadi tatapan umum & bahan ketawa!


Sempat aku menungggang hanya sebelah selipar lebih kurang 5km.


Maka, tinggallah sebelah selipar merah menjadi kenangan lucu untuk diriku.


Update : Hujan tak lebat semasa kejadian 
tapi air masih tetap bertakung





guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

18 dak comei sayang YUI:

Lelaki Ini said...

huhu...
petua yg berguna tu.

diana said...

kesian...hehe...

Fifi Nadhrah said...

ish.. bahaye menunggang tak pakai selipar.. takpe.. org bukan nampak pon.. kalau tengok kanan tak nampak kiri.. kalau tengok kiri tak nampak kanan..

ANNA MARIANA said...

pakai sport shoe adalah jalan yang terbaik.. mmg akan rosak tapi untuk keselamat insyaallah terjamin...

permatabiru said...

hehe xsedar di bawa arus..

AnneRaini said...

kalau tgk mmg agak kelakar jugak kalau bawa motor tak pakai selipar. tapi smlm tu hujan dah berhenti ke belum?

Eca Dwinky Asha said...

xpe xpe...org xperasan gk tu..sibuk hujan,mana sempat tgk org.hehe :)

AyueJean AJ said...

Hahhahah...
Moral of the story, janganlah pakai selipar....

иʋя 'αιƨʏαн κнαℓιℓ said...

tak rasa pelik ke pakai selipar sebelah je?? hmm. akak ni kelakar kot. ayah sy selalu hilang selipar/kasut dekat masjid.. sy tak pernahlaa lagi.. hihihi

Shakira Pathi said...

Bahaya bahaya :O

azizah :) said...

lucu la yui ni.. pasni pakai kasut pula nak p keje tu tau..

Amanina said...

kt lahat ada selalu hujan akan jd mcm tu..

shuhaida saad said...

tak sedar kasut hanyut. hehehehe nasib ada kasut lebih..

xberani juga nak benti tempat air bertakung, takut air masuk enjin. lagi susah. :(

◕ D Y S H A S A H H I R ◕ said...

pkai kasut bertutup more better..

Cik Nur™ said...

mcm mana boleh hilang selipar tu...
hihihi

sabo je la yui ni...

izan mama mia said...

hihiih..boleh pulak selipar tercabut yer..

نورعيم said...

kalau org tgk msti dorg pk xbetul ke apa mcm ni. hihi.

Shida Radzuan said...

aduihhh yui xdpt shida bayangkn yui ketika itu..pgajaran bt shida juga..selalu balik kje rempit nek mtor guna selipar jer..hahaa