tentang
banner
tutor
fb
home

Wednesday, February 01, 2012

Saksi Maut <-- menangis tengok

Sape tengok semalam rancangan Saksi Maut di tv9 pukul 10.00 malam.. Ak rasa rancangan ini baru bermula.. Siyes, sangat tragis, sangat sedih.. Hmm.. berlinang air mata ak melihat kisah keluarga ini yang kehilangan 2 ahli sekaligus ketika bermandi di pantai..


- ihsan google -


Secara jujur, ak kalau tengok kisah camni, kisah sedih, kisah menyayat hati, PASTI akan mengalir air mata ini.. Laju aje ia kuar.. Sama juga kalau ak tengok rancangan Bersamamu.. Oh!! Pasti mengalir juga.. Siyes, mudah sangat hatiku ini tersentuh.. adakah ini hati seorang wanita normal??


Bila tengok kisah camni, ak jadi takut.. Takut ak akan kehilangan seperti mereka.. Moga ALLAH panjangkan usia insan-insan yang daku cintai, kasihi dan rindui.. amiiinnnn...


UPDATE : Rancangan ni mungkin ada setiap minggu


n/y : Diluar nampak senyuman..
tapi dalaman ada tangisan..



guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

35 dak comei sayang YUI:

aTy _faRed~ said...

akak tak boleh tengok cerite2 macam ni..lagi time2 pegnan..nanti teringat2..sedih terlebih..siyes..

✿ pink velvet ✿ said...

akk x brani nak tgk cite2 camtu, nnt terbyg2 sedih dorang camne, huhu~

J.Syazwana said...

same lah.
sebab tuh tak tengok bersamamu.
hehehe

Tihara said...

sangat hebat dugaan insan yang tersayang...tak tau lah diri ni bersedia atau belum..kadang2 rasa, biarlah akak yang pergi dulu...tapi semua tu ketetapan Allah...semuga mereka tabah..ada hikmah di sebalikknya kan..cthnya kalau org yg anak dia mati masa kecik, org kata dia akan tgu ibunya di pintu syurga..selagi ibunya tk dpt masuk syurga dia akan menangis inginkan ibunya masuk syurga sekali dengannya..wallahualam, tp masa baca kisah ni akak menangis sedih sebab takde anak..huuu, mungkin ada hikmah kat bhgn lain plak..wallahualam, Allah Maha Adil :)..

panjang nya komen ni. :)

miezah said...

sama la .. t yg jarang tgk tv .. :)

cik najihah said...

mintak dijauhkan..
ala terlupe la nak tengok

LINDAHERY said...

dugaan ... yg hidup pasti mati...
itu dah ketentuan...cepat atau lambat kita pun tak tahu bila ajal kita kan...

yui dah kena tag...hihi

biela bell said...

tengok gitu2 je..tapi macam sedih la sebab adik sy yg tgok cter tu pun buat sekian kalinya mengalir air mata..hm.sebab tu la kot parents tak bagi sangat main air pantai.huhu.apa2 pun ajal maut sume ditangan Tuhan.

Nisa Greennnpanda said...

isy3.. nape yui xhabaq ade rncangan nie semlm? sy pun suke tgk crite sdih2 nie, nk muhasabah dri, hehe..

nur anis said...

tak pernah tengok la cerita tu..saya pun senang rasa tersentuh tapi sangat payah keluarkan air mata. sebab tu org ckp saya tak ada perasaan. =__=

fieda said...

tak tgk plk cite tu smlm..tp mmg betul la..kak fieda pun tak blh tgk yg sedih2 ni..cepatnya tersentuh..terutama kes buang ank..

Miss Nadya said...

nad pon tak boleh tengok cerita mcm tu..mesti sedih..

hurm..sedih..huhu..kuar nmpk senyuman tapi dalaman?

Azhafizah[フィザ] said...

kalau ada setiap minggu,fiza akan tgk nanti.hati perempuan memang sangat beremosi..so,ianya normal yui...

Syakirah Rozuan said...

Alaa, tak tengok laa cerita tu :') Btw, kak yui wanita yang normal. Heee.

susulemakmanis said...

kesian sgt kan...sedihh:(

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam Yui..Xpernah tgk citer tu.Mggu depan leh tonton.
Sama la ngan k.atie...tgk citer sedih omputih pon leh nages..hihi

anitadiana said...

yui..kak ita pun sama cepat menanggis ,bila tengok sedih2(bersamamu)..rasa lebih bersyukur dengan kehidupan sendiri..berbanding dengan org yg mempunyai dugaan yg lebih hebat....tapi kak ita tak pernah tengok tv9 ne..yg yui ckp cite apa..ari kahmis tu..kak ita tengok kelakar juga

IntaNBerliaN said...

xtgk pulak cite ni smlm.. tp akak pun sm cam yui.. cpt tol keluar airmata..

manis said...

akak takleh tgk cite2 gini...tgk iklan dia pun kalau boleh taknak..huhu

smilenajah93 said...

bersyukurlah dengan ape yang kita ade ~~~ sayangilah mereka seadanyaa ~

cik ika said...

ta smpt tgk..tp law tgk mmg cnfirm meleleh je airmata..

Nurul ain said...

every week ke rancangan ni??

Cik Azizah said...

jijah lagi cembeng..tersentuh sikit mmg mengalir airmata...

budak penjara said...

nk tngok gak la rancangan ni lps ni

MaYa MustWany said...

xtgk.tapi kalau mas tgk sure nangis gak nya.smga kita dlindungi.amin

Penjual Reflesia™ said...

syieda pun xtau ade cerite macam ni.. tq akak gtau.. =.=

p/s: same la kite akak..baca novel pun syieda leh nangis berhingus2..hahhaa

Ain Dzaya said...

setiap yg berlaku tu ada hikmahnya..moga kita dilindungi la..

dengan gagahnya ain bersengkang mata buat entry nie =)

http://aindzaya.blogspot.com/2012/01/rindu-perasaan-sakit-yang-indah.html

Cik Anita said...

Alah...

tak tengok pun! kalau tengok pun comfirm nanges jugakkkk..

Azmi Khan said...

menangis dan sedih kerana org lain derita menandakan hati kamu sgt lembut.....

Eza Boom Boom said...

cerita sedih buat kita rasa insaf. Abah Eza pun mudah tersentuh bab-bab tengok cerita macam ni. :)

LaLa mhdnor said...

x suka tgk rancangan camtu, takut nangis...
Lala pun mudah mengalir air mata gak :D

MaryaYusof said...

Salam,

Lama xjln2 sini, akak xsuka tgk cite sedih2 mcm tu...sakit kepala & sebak dada..tp mmg bagus utk melembutkan hati :)

Normal menangis & sedih tu, petanda hati baik :)

Bulan Syurga Firdausi said...

tgk ckit je mase akak arwah bcerite hr tu....al fatihah..

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

hmm nampak iklannya.. tapi xpernah berkesempatan nak tgk..sbb pkl 9.30 jerkkk dah tutup tv..hehehe

Juliet_iRa~" said...

xtgk la yui...

tntg apa yea?