tentang
banner
tutor
fb
home

Thursday, February 16, 2012

ST 25 # = Jodoh


Jodoh itu rahsia Allah. Jangan bebankan mereka yang belum menemuinya dengan soalan BILA kerana mereka pun tidak mengetahuinya. Sebaiknya doakanlah mereka semoga mendapat pasangan yang soleh dan solehah..Sesungguhnya mereka pun sedang menanti bilakah waktunya... 
 
 

guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

22 dak comei sayang YUI:

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Betul tu tp biasa la mulut org ni...trutama org2 tua,selagi xdpt jodoh,mmg itu yg sering ditanya & diperkatakn.

Masz Sidek said...

betul apa kata yui...
doa2kanlah org macam sy ni dpt jodoh... hehehe :P

nur anis said...

setiap orang impikan untuk bertemu jodoh kan..:)

Eza Boom Boom said...

jodoh tu rahsia Allah. Kita sendiri pun tak tauu :)

IntaNBerliaN said...

A'aa betoi tu.. kita xkan tahu siapa jodoh kita. bila dah sampai jodoh, sekejap je ianya terjadi.. cam akak, kenal hubby sebulan je trus msk merisik..

xpnh sgka ianya terjadi tp tu la, bila dah jodoh.. sekejap je ianya berlaku...

En. Kronik said...

jodoh, kerja, cerai mati suma dah tertulis bila kita berusia 4 bulan dalam kandungan.. kalau x silap.. hehee.

merahitujambu said...

suka ayat ni..nk copy..XD

Anum said...

insyaallah

Tihara said...

itu lah ujian bagi mulut2 orang yang mulanya hati nya bersih, tiba2 menjadi kotor dengan soalan2 yg tak sepatutnya..orang kata apa yang kita cakap tu mencerminkan hati kita...kalau orang tu tak tau nak jaga hati orang apetah lagi hati dia seniri kan kan...haihh tetiba je akak melebih2 kat sini..sowy yui...suka sangat entry ni..

NiaLidia. said...

heheh betul2 , dok tanya mcmtu , macamlah kita tau bila kita nak kahwin. tunggu je lah , hehe yui kalau ada makcik2 yg btanya kan , cakap dgn diaorg : itulah sy pun tenga tunggu laki makcik masuk meminang ni. konfirm tak bersuara dah haahahha :D sbr tau sygg

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

btol tu yui... sokong 100%

nak peluk yui... huhuhu~

Cik Azizah said...

insyaAllah sampai masa jodoh akan datang sendirinya..kita takkan tahu apa yg telah tertulis :) sedari dari perut ibu lagi Allah dah tuliskan siapa jodoh kita..cume menanti dengan penuh sabar cepat atau lambat :) semuanya ketentuan Allah..

A retarded kitty said...

setuju. tapi orang suka tanya lepas tu assume macam2

cik najihah said...

sy setia menunggu sape jodoh sy hihi

nadia said...

setuju 110%! :)
sama macam anak. bila nak dapat anak? tolong jangan bebankan saya dengan soalan bila nak dapat anak sedangkan tu semua kerja Allah. :')

fieha said...

betul2..jodoh rahsia Allah..kdg2 tension jgk denga xde pasangan lagi ke?boleh cari dah skrg..
apepon tetap yakin jodoh Allah dah tentukan..tapi usaha mmg kena ada.. :)

MaYa MustWany said...

betul tuh :)

PinQib said...

=) hehehe.. tq for reminding

Nisa Greennnpanda said...

moge yui dijodohkn ngan laki yg baik & soleh & dpt jg yui...
amin3~...

Azhafizah[フィザ] said...

kalau dah jodoh..tak kemana..jodoh itu ada..cuma cepat atau lambat.itu urusan Allah,kita hanya berdoa ^^

aTy _faRed~ said...

Allah tau sape orang nyer dan biler masenyer yang terbaik tuk diberi pada umatnyer..insyaallah.. :)

Juliet_iRa~" said...

jodoh yang baik tu Allah akan beri tak kira cepat atau lambat..

banyakkn berdoa..:)