tentang
banner
tutor
fb
home

Thursday, February 23, 2012

ST 26 # = Tudung dan baik



Orang yang bertudung tak semestinya baik
TAPI
Orang yang baik pasti bertudung



n/y : Ayat ini dari komen untuk
entry ziana zain abang nara



guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

33 dak comei sayang YUI:

eMMe said...

bukan kerana tudung
kita leh nilai org tu baik
atau sebaliknya...
malah akhlak dia...

Anum said...

insyaallah
cuma kita tidak boleh menilai org dari luaran

Aishah Jahirah said...

dok tenung lama2 ayat ni....betoi gak na orang yang baik pasti bertudung,tp yg bertudung xsemestinya bek.manusiakan....

Cik Rose Cute said...

menilai seseorang bukan melaui tudung tapi hati budinya..

Azhafizah[フィザ] said...

Baik luar dan dalam itu lebih baik ^__^

nur anis said...

bila fikir-fikir, betul jugak ayat tu....

eima said...

betui ... sama cam org islam tak semestinye solat tp org yg solat pasti adalah islam .....kekeke

HeNRieTTa JoSe said...

btl2....ada yang bertudung sekadar menutup aurat....tpi orgnye memang baek...ada juga yg bertudung labuh bagai...tpi hnya kerna dipksa ibu bapa...

Putry said...

untuk menjadi wanita cantik dr segi akhlaknye bertudung la hihih :)

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

kita budak baik~ lalalala~

Masz Sidek said...

Insya-Allah... akan berusaha menjadi org yg baik...

Cik Zaiey said...

ade kalanye, org bt tdung tu sbg fesyen je, bkn niat tuk tutup aurat..huhu

Noraim said...

dan betudung kenalah mengikut cara betul :)

Cik Azizah said...

jangan pandang luaran semata2..yang penting niat dan hati tu dalam bertudung :) yang penting LillahiTaala :)

Tihara said...

tudung kepala dan tudung hati dari keburukan.. :)

Rapunzel Cikilolo said...

sokong cakap yui. rase nk copy letak dalam fb je.

biela bell said...

teringat usrazah kata..'orang tu islam memang islam betul tapi tak islam betul2.' mendalamkan makna ustazah tu..huhu

jedi said...

Aku tak rasa gitu. Sebab ada yang bertudung sebagai trend semata atau tuntutan harian.

Ada juga yang jenis freehair lagi baik dari yang bertudung. hurm...dunia...

Kalau bertudung untuk tutup aurat dia memang orang yang baik.

cik ika said...

btol2..hehehe

hunnybunny said...

ayat saiko ni..:p

merahitujambu said...

kita nialai lah sendiri kan..=)

Atiqah Wadiah said...

tp ada jgk org yg baik x b'tudung kan?

LAici KAng Ais said...

guwa suke tgk pompuan yg berhijab ni.lg cantik.hee

Teenager Housemaid said...

suka quote ni! :D

Red said...

memang lah =.= bertudung tak bermaksud da tutup aurat. Pernah dengar ke orang cakap yang menutup aurat dengan sempurna tak semestinya baik? Sebab kalau kita dah tutup aurat dengan sempurna, insyaallah Allah akan jaga perilaku kita -.- (aku tak suka statement yang bertudung tak semestinya baik, tak bertudung tak semestinya tak baik. like seriusly.)

fieda said...

betul2..

anitadiana said...

betul-betul juga...

Azmi Khan said...

org bertudung taksemestinya masuk syurga tp org yg tak bertudung confirm_______________......

jawab sendiri la.... hehe....

aTy _faRed~ said...

yaeyyy..akak sokong...:)

Bulan Syurga Firdausi said...

orang beriman memakai tudung kerana perintah Allah :)

Juliet_iRa~" said...

setuju...tp tu la..kita xleh nilai org dr segi pemakaian...tp dr segi hukum islam mmg org y baik (ikut syariat Allah) pasti akan bertudung..

MaYa MustWany said...

yups setuju2..

aimie amalina said...

huwaaaaaaaaa
suke sgt!:)