tentang
banner
tutor
fb
home

Monday, July 09, 2012

Sup Lala a.k.a Lala Rebus

Salam dan morning uoll. Semalam tak update apa-apa. Mulakan ari Isnin dengan entry makan .Huhu. Selalu dok rebus kerang aje, cuti lepas aku buat sup lala a.k.a lala rebus.


- Aku ratah macam itu aje -


Buat pon sangat mudah. Campak itu ini dah siap. Sekilo baru RM 2.90. Tapi aku beli tak sampai sekilo. Itupon dah banyak. Lepas ini entry aiskrim goreng pula. Makan dan terus makan ^__^.


nota kecik yui
Makan dan makan coz adik laki
aku balik dari PD
so meriah sikit makanan yang ada




guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

32 dak comei sayang YUI:

Rafflesia™ said...

untung adik kak.. balik kampung, makanan meriah je.. hihihihhi kite yang dirumah ni, merasa jugak tempiasnye..hihihi :)

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Salam Yui..k.atie pon suka gak klu rebus camni gak.Manissss jer rasa lala tu kan.

IntaNBerliaN said...

eh, murahnya... rm2.90 je yer...

eMMe said...

lalalallaaa... akak suka lala masak pedas
nyummm~

Saya Disini said...

sedpnye...dh lama sy xmkn lala...kecik2 dulu je mkn

Wanieys said...

mak akak kdg2 buat juga sup lala ni....tp murah jer kan 2.90 hihi

Che Rosliza Che mat said...

lala nie kalau buat sup sedap...emmm rajin yui sekrg masak hihihi

Cik Rongoks said...

perghhhh ! petang nie nak g cari lala lah. hahaha

Cik Rongoks said...

perghhh ! petang nie nak g cari lala lah ! ^^

shida'R said...

yui pndai masak..untung bakal cik husben nnt heheee ;)

Masz Sidek said...

tak pernah merasa masakan lala ni... ;p

eima said...

suka lala goreng sambal tu cam besh je .. tp tak suka sgt berbanding kerang ..hihihi

rajin betui ko kan ..bujang2 pun rajin memasak caya lah

Mrs Lurve said...

suka jgk wat mcm nie, kdg2 ubah selera wat masak lemak..mengancam abis

Anum said...

sedapnya

fieda said...

terliur plk nmpk dah berwarna warni gini..

saffiya_aleesya @ echa said...

wahhhh lala itu my favourite tau yuiii..ratah cmtu je pun ok..yer betul tu makan dan terus makan hahaha

msredcheesecake said...

akk suka makan lala tapi jrg sbb tatau nak masak lala... hheee... tak sabar tunggu eskem goreng....

KY said...

nampak sedap tapi KY tak makan lala...cam mana rasanya ek

are_lin@yu said...

pandainya yui masak..ayu baru dok belajar..hehe

J.Syazwana said...

tak suka makan lala. suke kupang and kerang. ahahha

cik ika said...

masuk blog sis mesti lapaq je manjang

izz iizza said...

nampak sedap..x terfikir lak nk buat lala masak rebus..selalu kerang jer..:)

Ardini Humaira said...

whoaa cedapnye... akak masak sup ayam je hari ni huhu..


p/s: yes dear dua botol vco free postage and ada freegift taw :)

AnneRaini said...

akak tak suke kerang2an ni direbus..mesti nak bakar or sambal jek...selain tu akak tak makan..hehe

izan mama mia said...

hadoi laa..pakat dok pos entry makan nih...komen laju2..hehheeh..u bt i tergugat iman tau ngan menu itu!!

anitadiana said...

baru masak lala hari sabtu adik nak datang ari tu..buat sup tulang,lala bercili dan kerang sambal...sempoi aje...tak pernah buat mcm ne...resepi baru ne...

Myra Jay said...

Kalau dekat Penang ni meriah dengan Kepah :)

azizah :) said...

tu la sama macam rebus kerang.. memang sedappp!!

Bulan Syurga Firdausi said...

rindu mak masak mmm

aTy _faRed~ said...

eerrr...sejak biler blog yui bertukar jadi blog makan2 nih..hurrmm..;p yui rajin memasak..bagus..:)

onlajer said...

o macam tu rupanya cara yang paling sempoi untuk buat aiskrim goreng, insyaallah akan ku cuba in

Azhafizah Md Nor said...

sedapnya..sea food memang favourite!