tentang
banner
tutor
fb
home

Tuesday, January 31, 2012

Bertindik hidung boleh bagi yang bertudung TAPI

Petang semalam, dok kelebek la blog kesayangan ni.. Tengok kot-kot ada komen len.. Jadi,terselit 2 komen dari Puan Anon dia gtau dia dah kahwen  Untuk entry yang ak rasakan sudah lama tu..Pakai tudung hidung bertindik .


Juga dalam entry lama itu ada ak selitkan soal jawab mengenai isu ini.. Sila tengok entry ini untuk ketahui soalannya.. Puan Anon ni ada komen pada entry ak tu.. Mai tengok naa...




Ak gak merasakan Puan Anon ada juga komen bagitahu tentang hukum bertindik.. Hihi..terima kasih Puan Anon.. Walau camne pon, memang hukumya HARUS kalau isteri nak bertindik untuk tatapan suaminya.. Tapi setahu ak tidak untuk tatapan UMUM.. Tak elok.. Bak kata ustaz/ustazah, takpe selagi tak bawa fitnah..


Kesimpulan ak sekarang, terpulang pada kome nak bertindik idungke, mulutke  apa.. Masing-masing leh pikir..Ini bukan lepas geram tau tapi untuk perkongsian bersama.. Yang mana leh ditegur, kt tegur.. So, terima atau tak aje kan..  jangan dok fikir kot len udah ea Yang mana elok, kita ikut.. Yang mana idak, tinggalkan.. InsyaALLAH .. Sekian terima kasih ^__^




guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

43 dak comei sayang YUI:

Cikpuan rara said...

boleh pulak cm tu.so tindik tu boleh pakai dlm rumah jelah.jgn smpai bwk keluar.sbb kan untuk suamy je.

susulemakmanis said...

bagi sue,sape2 yg bertindik tue mcm ganas jer...

nur anis said...

tindik yang kat telinga ni pun malas nak letak subang. apa tah lagi tindik kat tempat lain..huhu

eintan nurfuzie said...

uiks...boleh yek...
p/s:mmm.lagu terbaru...cube downlad mp3 tu dengar..pagi td akak dengar kat suria fm..besh sgt

jedi said...

susah aku nak cakap...hurm memacam ragam...

✿♥! b.e.l.o.g e.m.m.a ♥!✿ said...

Tak saket ke tindik hidung.. Tindik tlinge pon i tak terjaga ne kan lagi kat idong..muehehe..

eima said...

tak snggup rasanye aku nk bertindik selain di telinga aku ....

klu kat idung dah gaya lembu dah tu ... huhuhu

klu kawasan sensetip tuh ... lagi tak sanggup....

Anum said...

betul2 setuju pandangan yui

Eza Boom Boom said...

Eza tak bertindik pun. Parents tak kasi.. Hihi.

✿ pink velvet ✿ said...

lepas spm dulu akk pon tindik gaq hidung, tp lepas masuk poli 1 year, terus tanak dah sbb sakit ya hamat bile mandi *sobs sobs*

cik najihah said...

x elok bertindik..

CekbOlat-bOlat said...

nnt nk khwin.. nk brtindik !yeayyy

J.Syazwana said...

ish tak pelik ke tindik idung. huhuhu.
kite telinga saje lah. hihi

Cik Azizah said...

kalau utk suami..puan anon tu kena duk umah jelah..ade bran??? hahaha hish tak snggup la nak bertindik hidung bagai ni. huhuhu

Pwincess sarah said...

tindik hidung...ermm...mcm2..huhu..tindik yg kat telinga nie pown dah nak tertimbus...huhu...dah x leh pkai subang dah..

Nisa Greennnpanda said...

sy...kat mane2 pun xnk b'tindik, coz mmg xnk, haha.. XD

Tihara said...

akk tak penah tindik walo cuping telinga sekali pun..rasa tk teringin plak..kiki :)

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

erkk..xleh bayangkan camne arr dorng tindik hidung erkk.. cam sakittt jerk..

*telinga pon xpernah tindik..hehehehe

nurkaloi said...

tp org skeliling lau duk mengata
baik tak payah ye dakk

Fathiah Hamim said...

tak sakit ke? -_-

Lea Isnawi said...

bertudung tapi bertindik kat hidung
mcm pelik je

tapi takpelah
dah suami mahukan

Spudin said...

bagus entri ni :D

anitadiana said...

betul lah kak ita kat telinga pun malas ne kan pulak kat tempat lain...suami tak pernah peduli pun pasal bertindik ke apa...anak2 pun tak bertindik..kak diana dulu pernah sekarng takut dah...

Aishah Jahirah said...

laki yg suruh maka kalau berdosa,dosa laki yg tanggung...ish laki dia ni, bini bertindik kat telinga dah la.ingat lembu ke nak tindik kat hidung....

Azhafizah[フィザ] said...

seram nak tindik hidung sendiri..huhu

teha said...

aku pulak xberani nak tindik2.. sakit.. hehe

cik ayuni said...

rasenye ape yg akak ckp nih btol..sbb yuni penah dgr ustaz ckp mcm nih

Fitriah Ayn said...

bukannya berdosa tindik hidung tu??apela orang tu..betul tak Yui??

Noraim said...

yg baik kita jadikan panduan, yg buruk kita jadikan sempadan. :)

[ wanni ] said...

orang lain-lain, lain pulak kerenahnya kan?

Papepun tindik di telinga lagi comel berbanding di tempat lain, :D

Teenager Housemaid said...

err..
tamola bertindik hidung..
mesti sakit kan..
hoho

MiszMaryaNe said...

err, yeke,
tatau la plak bley, hehe..=)

هانيم إرشاد said...

err.. tak saket kew bertindik kat hidung :(

nur farahin binti sulaiman said...

adoiii mcm sakit je tndik hdung nie..

IntaNBerliaN said...

huhuu.. mengerikan la plak tindik2 hidung ni... cam sakit je..

Aien Not Alien said...

kita tindik kat telinga satu tu jelah....tak pernah rasa nak tindik lelebih ni... hmmmm

aTy _faRed~ said...

tindik kat telinga pon ley meleleh air mate..inikan pulak nak bertindik kat hidung..kat pusat tu lagi lar..adoy lar..;p

MaYa MustWany said...

huhuh xperla..cukup la kat tlinga.insyaAllah bakal suami pun xmahu over smpai gitu skli.

Cik Anita said...

tapi kan, bagi Nita..walaupun suami izinkan. tu tetap x sesuai. hmm.

Miss Nadya said...

mak cik nad tindik sebab family dia sumer tindik..tak tathu lah nk kata..sebab dia belum sah jadi makcik nad lagi..:D

Deqla Manjew said...

owhhh harus utk suami ye.. tp dah terkatup dah.. hihi..

Anonymous said...

Harus utk suami...di dlm umah je...klu suami ikut kuar skali mcmmana....ada je suami di sebelah...camana ye...
Lg 1 yg berketurunan Pakistan or mamak...mcmmana plk?

Anonymous said...

BERKAITAN TINDIK HIDUNG
Mulut masing2 mengeluarkan fatwa sendiri dan menjatuh hukum perkara yang tidak berlandaskan nas atau dalil....saya kongsikan sedikit sahaja untuk tatapan mereka yang suka menjatuh hukum sendiri berkaitan perkara di atas....

"Hal tersebut disebutkan dalam kitab Raddul Muhtar, 6/420, dengan mengutip dari beberapa kitab, "Jika penindikan tersebut dilakukan di bagian hidung yang biasa digunakan untuk berhias bagi wanita, sebagaimana terdapat dalam sebagian negeri, maka hal tersebut seperti menindik untuk memakai anting, maksudnya hukumnya DIBOLEHKAN. Mazhab SYAFII juga membolehkan hal ini."
Wallahualam....