tentang
banner
tutor
fb
home

Thursday, January 19, 2012

ST 22 # = Niat lain tapi di SALAHERTI

Kalau DIAM katala SOMBONG
Kalau TUNJUK katala BERLAGAK
Kalau MENCELAH katala MENYIBUK...


Habis tu???


Bukan mudah nak puaskan hati MANUSIA
yang punya pelbagai PERASAAN...



n/y : Entry ni takde kaitan dengan ak ea..
Saja suka-suka ^__^




guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

22 dak comei sayang YUI:

nur anis said...

biarkan je dekat siapa yang kata tu yui..yang penting, jadi diri kita sendiri..:) sabar ye..

Cik Muda said...

emph.....
kalo puji katalah membodek pulak ...kan??

Nurul Iman Rosman said...

dah memang lumrah manusia kot,
sabo je lah ;)


btw, selamat berkenalan. hehe

Tihara said...

yang penting jauhkanlah dari prasangka kerana ia menjurus kepada dosa..mmg susah nk jaga hati org, kdg2 hati kita yg terguris..huu

eima said...

betui tuh ....

kang wat dek kate tak dak prasaan plak ...

NiaLidia. said...

just beeee urself. jangan pikir yg kita mampu puaskan hati semua org. buat yg terbaik je utk diri kita hehe. niceeeeeeeee. suka suka.

Azekzk said...

kita hanya buat apa yg dirasakan betul tetapi dlm masa yg sama jgn dilanggar pula syariat Allah.

cik ika said...

manusia ta pnh puas an dgn pe yg kite wat..da selalu sgt kena..erm~~

LINDAHERY said...

mmg susah nk puaskan hati org...takpe yg penting kita jaga hati kita dulu k.. jgn bagi hati kita terluka.. kesian kat hati kita... :)

Aishah Jahirah said...

padahal xde apapun kan.tapi org cepat sgt buat andaian....berprasangka xbek...

wahida said...

kan? aku pun pening ngan kerenah mcm ni kadang2...

Eza Boom Boom :) said...

pandangan orang tak semestinya sama. Kadang-kadang orang ingat diam tu sopan, tunjuk tu mengajar dan mencelah tu ambik berat :). Renung kat hati, kita yang macam mana. ^^

Nida said...

yang penting niat kita... apa orang nak kata biarlah, mulut manusia memang susah nak ditutup

Ardini Humaira said...

memang susah nak puaskan hati orang sebab hati sendiri pun kadang2 kita tak dapat puaskan :)

Teenager Housemaid said...

sangat betul ayat2 itu...

WuMing said...

Memang ada orang yang berkawan dengan orang kerana ingin mencari kesalahan orang...

WuMing dah jumpa banyak....semua tak kena... dia sorang saja kena..

Terpaksa buat dunno saja... Asalkan kita tak buat benda yang sama dengan orang itu cukup lah....

Azhafizah[フィザ] said...

memang susah..tapi usaha untuk berikan yang terbaik dalam perhubungan antara sesama manusia.sebab kita saling memerlukan.

fieda said...

susah nk puaskan hati manusia..

Cik Azizah said...

biasalah selagi bernama manusia..mmg tak pernah dapat memuaskan hati seseoramg even cukup lengkap sekali pon..yang penting kita tahu diri kita sendiri :)

Nisa Greennnpanda said...

kalo CHEERFUL kate GEDIK lak..
adeh... "-_-

Cik Anita said...

memang susah nak puaskan hati semua pihak. sedangkan, hati kita sendiri tak mampu nak puaskan. kan?

aTy _faRed~ said...

hurrmm..serbe salah....jangan pikirkan orang lain sangat..:)