tentang
banner
tutor
fb
home

Thursday, January 12, 2012

ST 21 # = Ilmu & harta



Ilmu itu lebih baik daripada harta
Ilmu menjaga engkau dan engkau menjaga harta..
Ilmu itu penghukum (hakim)
dan harta terhukum....



n/y : Selagi berdaya, berusahalah
kt untuk mencari ilmu yang berguna ..



guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

18 dak comei sayang YUI:

Cikpuan rara said...

kejar ilmu smpai ke negeri cina.

Cik Azizah said...

harta akan habis jika tak pandai menggunakan tetapi ilmu akan kekal sampai bila2..

Eza Boom Boom :) said...

kalau kita inginkan dunia dan akhirat, kena ada ilmu. :)

Anum said...

sangat setuju

Azmi Khan said...

Menuntut ilmu adalah wajib....
menyampaikan ilmu adalah aset...

fieda said...

ilmu mmg penting dlm kehidupan..

Bulan Syurga Firdausi said...

alhamdulillah...trima kasih krana bkongsi...suke entry ni yui :)

IntaNBerliaN said...

betoi tu.. ilmu ni penting spy org xtipu kita..

eMMe said...

kalo de harta byk tapi tak berilmu wat pe kan....

Aishah Jahirah said...

dengan ilmu blh kumpul harta.harta dunia n akhirat.insyaallah...;p

Bulan Syurga Firdausi said...

syahrul mintak maaf yui x perasan mula tadi lebih kurg x ade niat nk buat entry lebih kurg dgn yui sy mintak maaf.....maf ye....x la entry yui lebih baik :) suke entry2 yui...

*SiRibenMerah said...

ilmu lah harta yg kekal sampai mati :)

aTy _faRed~ said...

ilmu dan harta ni ar gak akan menjawap tuk kite biler kat padang mashar nanti...

noor said...

tuntutlah ilmu selagi daya

Azhafizah[フィザ] said...

ilmu tak akan hilang tapi harta akan hilang kalau kita takde ilmu bagaimana menguruskan harta.tak peru kedekut ilmu sebaliknya menyebarkan ilmu.itu lagi berfaedah.selamat beramal ^_^

Miss Nadya said...

belajar selagi termampu..amin..

even kita dh bekerja tapi kita masih belajar untuk jadi yg terbaik..

smilenajah93 said...

jom kita USAHA mendapatkan ilmu :) hehee ~

aimie amalina said...

Jom kita belajo balik nak?
kekekee :))