tentang
banner
tutor
fb
home

Friday, April 27, 2012

Anak kucing



Apa yang korang boleh rumuskan bila melihat gambar ini??


26/04/2012 

Sampai aje di pejabat, park motor. Terpandang sesuatu yang menarik perhatianku. Aku hampiri, gerakkan badannya. Sayang! Dia lebih dahulu pergi. Aku cari punca. Telinga berdarah. Mungkin akibat kemalangan.


27/04/2012

Dia masih berada di situ. Niat hatiku, kalau takde siapa nak ambil,buangkan mayatnya, kejap lagi nak balik SS akan aku ambil dan buangnya di tempat lebih selamat. Daripada hanya tersadai di tepi jalan. Bertambah luluh hati aku tengok keadaan macam itu.


nota kecik yui
Aku tak boleh tengok kejadian macam ini
pasti rasa sedih
tambahan bila tengok kucing
Mudah sangat hatimu tersentuh yui!!











guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

37 dak comei sayang YUI:

saffiya_aleesya @ echa said...

comeii kecik jer..tp dah mati plak..kena alihkan laa dr tersadai jer kat tepi tu kan!!

are_lin@yu said...

keciannya...;-(...
klu ayah ayu tengok msesti dia sedih gak..dia pun sayang kucing.huhu

Nurul Husna Mohd Hassan said...

yui, kalau ada lagi bawak balik tanam kat rumah. cian la kucing ni :'(

Mra Mastura said...

sedihnye. samelah xsampai hati sgt kalau kucing2 ni.. huhu

J.Syazwana said...

sedihnya. dah la comel bulat pulak. :(

puteri said...

sedihnye...tak suka tgk cm nih..skrng rmai suka buang kucing kat tepi jalan..

cik najihah said...

subhanallah sedihnye..kecik sgt tu

megu-megu said...

kesiannya...memg sedih TT___TT

Nor Nadiah said...

:'(

kalau nad tengok nad rela tolong tanam bukan apa takot nti ada org lggr dia...sian kt dia kn..:(

ala nad nk nangis...nad mmg xboleh tgok kucing mati mcm tu..:(

yui alihkan ye dia nti taw...erm...:'(

♥ Cik EylaDiLLa ♥ said...

alahaiii chumel nye
cian lak tgkk..
mmg patot alih kan

BlueiceButterfly said...

~kesiannya..comel ja..:(

eintan nurfuzie said...

badan montel..terpisah dri mak dia kot ni

Nini D.. said...

kesiannya dia...

Masz Sidek said...

kesiannye... sedih tengok...

shera haifa said...

ya Allah kesiannya..
T_T

fieda said...

sedihnya..dh la bulat badan tu..kak fieda tak sanggup tgk kalau ada kucing mati tergolek tepi jalan..mmg tak tido mlm dibuatnya..

Diary oF Mine said...

kesiannya :'(

shahdiana said...

anak kucing lagi mesti sangat sedih..macam anak manusia jugak....

teratak hati said...

kesiannya,comel je,nmpak macam tidur,dh mati rupenya..

uncHa said...

nothing to say :(

eMMe said...

sian dia, dah ajal dia yui... elok gak, yui prihatin, sape lagi nak angkat dia bwk ke tempat yg sesuai kan...

CikPuan Azizah said...

alahai..baik tanamkan dia..kesian betol..

eima said...

baby cat plak tu esedey ..keisnnye ... umur tak panjang dr die idup mkn tak terjga baik die tiada

anitadiana said...

kasihannya yui..kak ita pernah menyaksikan anak kucing di bawah keta,kemudian dilanggar..sempat kak ita menjerit..malangnya pemandu tak dengar...datang mak kucing menjilat-jilat anaknya yg tinggal nyawa-nyawa ikan..menaggis kak ita..sedih sesangattt...

Tihara said...

ala cantiknye color dia yui..hmmmmm siannyerrr..tp dah sampai masa

lisa said...

comelnya anak kucing tu..bukan yui je, lisa pun memang mudah menangis bab2 kucing ni T_T

ada sekali tu, anak kucing lisa selsema, lisa menangis gila2 sebab kesian tengok dia. T_T selsema je pun, tu pun nak nangis. adui D:

adan said...

coemlnyer kucing tu.. igtkan tido je td..

cinta siswi said...

alolo.. even siswi kureng dgn kucing.. tp tersentuh jgk la..
sian kucing tuh

-SUPERGIRL- said...

comel .. kecik jeeee .. hum sian dy !

Azmi Khan said...

bagus la tu jadi seorg yg perihatin....
jgn jd org yg tgk wat bodoh je....

Cik Puan Muda Umi said...

kesiannye kucing tu..terbiar mcm tu je..;(

cik ika said...

erm..kesiannye.

aimie amalina said...

T_________________T


dh la comei
sedihhhnyeeee...

NOOR FATIN said...

sedihnya. saya xbleh tgk ;(

Azhafizah[フィザ] said...

comellnya tapi syg susah tiada.kalau masih hidup fiza pun nak amek..mungkin masa die kesakitan tu takde org kat situ..sayu tengok -_-'

steffany daph said...

sad :( jiwa tak tahan tgk kucing amti. pasal kucing sya 13 ekor tambah dgn ank kucing lagi, aihhh... huhuhuhu..tersentuh sngt tgk pic ni.

Juliet_iRa~" said...

ciannyaa..

:(