tentang
banner
tutor
fb
home

Tuesday, April 24, 2012

Masak tempoyak pon sodap!!

Jom men masak-masak nak?? sedap ni. Dibubuh ikan patin ke, ikan keli ke. Perghhh!! Nyum3. Tapi aku lagi suka buh ikan keli. Masak pon sangat simple + mudah! Nak dengan taknak aje. Hihi.




Ambik kau! Satu balang makcik aku kasi. Untuk pengetahuan kalian, dalam keluarga, aku seorang sahaja yang makan benda camni. Biasala, walau lahir di bandar tapi hati tetap kekampungan. Ececeh! Makanan pelik-pelik leh bagi aku rasa tapi tidak pada family yang lain!


nota kecik yui
Kepala aku berdenyut-denyut ni
mungkin sebab semalam makan murtabak
banyak sangat bahan yang aku tak tahan kot!






guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

38 dak comei sayang YUI:

megu-megu said...

sedaapnyer tmpoyak...nak sikit^^

Anum said...

sedapnya buat masak tempoyak

Nida said...

Kak Nida makan tempoyak kalau dimasak dengan patin jer..hehehee. Tapi patin masak tempoyak memang marbeles.

Masz Sidek said...

sedap tempoyak ni.... masak lagi sedap... tp kebanyakkan org swak tak boleh makan ikan patin... termasuk keluarga sy.. ;)

IntaNBerliaN said...

akak mmg sgt2 sk tempoyak.. skrg stok dah hbs kat umah.. nanti nk blik cemor... kene g mintak dgn mak akak ni.. dh lama xmkn gulai tempoyak..hhiihii

are_lin@yu said...

sedapnya..tapi ayu tak pandai makan..hehe

J.Syazwana said...

kite tak makan tempoyak sebab tak tahan bau dia. huhuhu. ikan patin pon x makan. tapi ikan keli makan. sedap ! hehehe.

durian pon makan jugak. hahaha !

Nurul Husna Mohd Hassan said...

2 hari ni asyik nampak entry pasal tempoyak je, semalam anis, hari ni yui pulak. tempoyak memang best!!! hehe

jedi said...

banyak stok tu...leh pakai 2-3bulan...hahhhaa

faiz fakhirin said...

Fuhhh, lazat menarik tertarik...meleleh air liur... nk sedap lagi, campur budu...fuhhhh...

AnneRaini said...

tu dia..sebekas besar tempoyak... memang sedap ler kalo mkn ikan sungai msk tempoyak..pastu buat pedas2..pergh meleleh air liur..hehe

Cik FaRiZaM said...

sy pun suka tempoyak...tp yg pedas la....nyum nyum ....letak sambal.

noor said...

akak suka gila tempoyak..aduhai meleleh air liur

mizzkechique said...

sy xmkn tempoyak..ermmm

Linda Wahed said...

wah sodap tu..

nanakimie said...

xpnh lagi mkn keli msak tmpoyk,slalu mak nana wat masak patin je,hee...sedapkan yui:) kalo keli nana suka mkn goreng je,hee....

Bulan Syurga Firdausi said...

yui....da siap msk tu pos kt syarul ckit e :D heee

psss tq ye ambik berat :) alhamdulillah da sht..yup bahaye jgk najis arnab hee tp sy still bele kucing ;)

Eza Boom Boom said...

banyaknya makcik bagi..nyum2... makan dengan nasi je pon dah sedappp!!

are_lin@yu said...

dear nak tanya yui update kat mana.hehe

[sutera kasih] said...

rugi besar org xpandai mkn tempoyak !!hehe

Saya Disini said...

sedpnye...su suke tempoyk

eima said...

masak tempoyak aku tak mkn tp tempoyak sambal tu mkn la ... bleh la tahan rasanye

CikPuan Azizah said...

alamak... jijah tak makan tempoyak la..huhuhu

are_lin@yu said...

Dear yui,Ayu dah pilih..hehe..ambil yg bunga ada petak2 tu lah..pastu wat ja ikut kreativiti dear..hehe

✽ ⓔ ⓔ ⓘ ⓨ ⓢ ⓢ ✽ said...

tempoyak ka tu? laa... cana is leh xmakan... (^___^)

Wanieys said...

xpenah makan tempoyak..rasa apa yer hehe

Tihara said...

tempoyak sedap..tambahan pula ikan patin ..fuhhh berkhasiat :)

иʋя 'αιƨʏαн κнαℓιℓ said...

suka sangat tempoyak pucuk ubi .nyum nyum .mengidam lah pulak..hehe :D

♥ Cik EylaDiLLa ♥ said...

tempoyakkkkkk..adess xpndai mkn la hehe

bunga_rose said...

tak suke makan tempoyak, tapiii peminat no 1 durian ihhihihi

Aishah Jahirah said...

akak cedok kuah je la lebih..ikan kureng sikit kalau masak berkuah ni...

NOOR FATIN said...

oo saya xmakan tempoyak. hehehe

anitadiana said...

banyaknya yui...kak ita makan tapi tak minat sangat....durian segar hantu ok...

cik najihah said...

feberet tu tempoyak..

Azhafizah[フィザ] said...

alamak..tak makan pulak tempoyak..ikan keli pun tak makan begitu juga dengan ikan patin..-___-'..

Marya Yusof said...

Alamak tempoyak... Fav akak ni... Rindunye nak mkn sambal tempoyak...huhuhuu....nampaknye kena tunggu 2 thn lg lah :(

Cik Anita said...

masak tempoyak petai? yui makan tak. memang terbaik!!!

ah lapar~~

izan mama mia said...

tempoyak mmg sedap...kalau tak lalu makan..bila ada tempoyak tak sedar bertambah nasi..ummpph...terasa keenakkannya....huhu,...kat rumah dh habis tompoyak..