tentang
banner
tutor
fb
home

Wednesday, January 14, 2015

Pertukaran ujrah PTPTN dari 3% ke 1% telah laras

Dulu "kecoh" bab suruh tukar ujrah ptptn. Aku, bab hutang piutang selagi boleh cut, aku cuba cut. Jadi, aku pun apply/buat perubahan ujrah.




Mengikut apa yang tertera, berjaya tukar ujrah. Dari segi bayaran, aku pun tak pasti berkurang atau tidak sebab bayaran bulanan masih sama. Dan bila kira jumlah bayaran yang aku buat, lebih kurang sahaja.


Jadi buat masa ini tak nampak apa yang berubah atau aku yang tak faham. Hahahaha. 
Agaknya kena bayar habis sekaligus baru nampak kot.


Ada yang berhutang ptptn?
Mohlah bayar. Pandai pinjam pandailah langsaikan. Sekarang baru rasa apa erti sebenar BERHUTANG. Mehmeh.


Ke tunggu surat mahkamah baru nak start bayar?
Jeng jeng jeng.




guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

6 dak comei sayang YUI:

Anum said...

alhamdullilah

Ann Ishak said...

saya tak berhutang dengan PTPTN tapi masa belajar dl berhutang dengan arwah ayah je hihihihi...kena bayar jugak tu walau dengan pak sendiri :p

lynndamya said...

Salam, haaa sy pun buat benda ni, even tak nampak berapa sen yg berkurang, kira okaylah..haha

Myra Jay said...

Akak pun nak kembali konsisten bayo..huhuu

Azhafizah MN said...

Hrp hutang dpt dibayar

Unknown said...

Tahun ni nak konsisten bayar ptptn.. jap bayar jap tak. Hihihi