tentang
banner
tutor
fb
home

Tuesday, January 27, 2015

RESEPI : Jus Avokado atau Alpukat



Kalau pergi Bandung, air wajib dicuba ialah jus alpukat. Perghh nikmat!


Jom buat sendiri untuk lebih puas hati.


Bahan-bahan
1) 1 biji avokado
2) 1 cawan susu
3) Sedikit gula
5) Susu manis jika perlu


Cara-cara
1) Blend semua hingga sebati
2) Boleh tapis jika nak


Cara hidangan 
1) Picit coklat hershey's dalam cawan
2) Tuang jus tadi
3) Siap!




guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

19 dak comei sayang YUI:

Nurzakiah Hanum said...

sedapnya

eMMe said...

hurm.... tgk cam menarik... nak wat sendiri, takde la akak yui... heee~

Azhafizah Md Nor said...

nampak sedap tapi tak makan pulak buah avokado tu..huhu

Jie Susanos said...

huhu..nmpk nikmat yui minum.. jus alpuket ea..kena igt ni..

khaty aiman said...

waw..sedapnya..

nadialadzim said...

kita suka gilesssss alpukat ni....selalu minum kat ayam penyet ria..minum 2 cawan pun rasa mcm tak cukup.. lepas ni, boleh buat sendirik! thanks awak bagi resepi..tak sangka senang je rupanya...hikhikhik..

AnneRaini said...

akak tak suka jus ni sbb akak tak suka avocado... pernah try tp tak kena dgn tekak. loya.

Nur Inani said...

sedapnyaa yui. terliur tengok :D

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam yui,
hamboih3
suka yer ayor ni
ati2 tau jangan tersangkut jejaka lomboks pulop
he3
jangan mara naaaaaaaaaaaaaaa
akak tak sempat try masa gi medan tahun lepaih :)

Myra Jay said...

Serius tak penah makan jus avokado ni tua..
Tapi bila tengok macam terliur plak

eima said...

nampak sedap .. tak penah cuba pun kat wong solo tu ...ari tu ternampak air ni

tiga lalat said...

Salam .Hee rajinnya buat air jus alpukat yang nampak sedap didalam gambar itu.

Ann Ishak said...

saya tak pandai nak minum air ni, tak behi dengan rasa avokado tu rasanya

CT Humairah said...

tekak kenot gooo ngan avokado.. T.T

IbuNoey said...

nyum,nyum..sedapnya..ada kawan akak kat ofis ni pernah citer pasal jus alpukat ni.asyik puji kata sedap air ni.

Anisah Abdullah said...

nampak macam sedap jek!

J.Syazwana said...

kite tengok macam sedap tapi pernah sekali minum kat wong solo macam tak kene kat tekak., huhuhuh

Eza Boom Boom said...

Serius tak penah rasa lagi buah avocado ni.. Nampak sedap ajeee. Yummmyyy

Nurul Baidurah said...

nampak mcm sedap jerrr..