tentang
banner
tutor
fb
home

Monday, January 19, 2015

Resepi bergambar : Pengat Ngaku



Abaikan kesilapan perkataan nangku


Musim raya cina pastinya banyak jual ngaku. Selain buat kerepek, boleh juga buat pengat. Menarikkan?


Kalau harga ngaku di TF RM 2.99/kg. Tempat lain aku tengok mahal. Tapi kalau dah tak jumpa, beli sajalah buat lepas gian.


Oh ya, ngaku/china arrowhead bukan sengkuang cina ok. Lain sangat. Jangan tersilap nama & jenis =)




guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

8 dak comei sayang YUI:

Nurzakiah Hanum said...

sedapnya

Nur Inani said...

nak try buatlahh :D

CikSiti said...

apa tu nangku ke nangka hehe

Diana Rashid said...

kat fb akak ada amoi sorang tengah rancak jual kerepek ni..heheh

eima said...

mmg sedap ni ...aku suka mkn dan minum air ngaku ni sedap ... fav kecik2 dulu bgs tuk sejukkan bdn

Azhafizah Md Nor said...

first time dengar nama menu ni yui..nampak cam sedap je..nangku ke ngaku..

Tihara said...

dulu ngaku baru RM1 sekilo
sejak dapat sambutan dari orang melayu ni dah cam naik plak harga dia..lagi pun dah berapa tahun dah mestilah naik harga kot :)

Eca Dwinky Asha said...

nangku tu apa?hahaha~