tentang
banner
tutor
fb
home

Friday, January 23, 2015

Harga emas semakin naik

Kalau tanya aku, bab harga gadai aku tahulah tapi harga beli tahu gitu-gitu aje. Apa pun yang pasti, harga emas semakin naik. Naik ok!


Nak beli baru kat kedai, mahal. Buat ansur lagilah mahal ( berbaloi dengan proses bayaran ansur ). Apa cara terbaik? Beli saja barang lelong. Huhu. Tak semua barang lelong "buruk", ada juga yang baru. Boleh tengok sendiri di tempat lelong berkenaan.


Mengikut kajian akal fikiran. harga jualan akan naik sama macam situasi tahun 2013. Emas 916 harganya akan mencecah RM 170/gram. Jeng jeng jeng. Ramalan peribadi semata-mata.


Untungnya sesiapa yang suka mengumpul emas. Takde duit, boleh gadai. Ada duit, ambil balik. Senang saja konsepnya.


Ini cerita emas tulen ya. Bukan emas sadur/korea.


Kebanyakan ar-rahnu akan terima barang kemas bermula dari 18K (750) - 24K (999).


Cara untuk beli & kumpul emas dengan mudah
[ entry ]




guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

11 dak comei sayang YUI:

Nur Inani said...

mampu pakai emas sadur aje. heheh :P

Permatabiru said...

sis klu emas 999 ar rahnu ambik ke? sbb emasnya lg mahal dr 916 kan..

CikSiti said...

wah wah,,yui nak beli emas yer..bling bling lah pasnihh

Mila Hilas said...

tapi kalau gadai tu, kena pk panjang jugak...sbb nanti nak menebus tu mslh jugak kalo duit masih x mencukupi utk tebus blk.jgn smpi nama blacklist

Ann Ishak said...

emas dan perempuan...tidak bole dipisahkan :p

Muzai Samilan said...

harga emas naik.. RM plak turun

Eka Tikah said...

ishh, kene beli awal-awal ni. nnt naik tak mampu nak beli. hehe

Lollipop Manis said...

putih mata jelah nak beli emas tulen gini. hehe

AMIIZAA said...

tu yg tak best dah naik semula

wahida said...

untung sesiapa yg suka kumpul emas tu...

Azhafizah Md Nor said...

kalau naik memang kena fikir dulu nak beli ke tidak..huhu