tentang
banner
tutor
fb
home

Tuesday, January 06, 2015

Setuju dengan teguran ikhlas Datuk Rosyam Noor kepada Ifa Raziah

Tengok konser gegar vaganza? Tak payah tengok sampai habis, tengok persembahan pertama dari makcik ifa pun cukup [panggil makcik sebab baya mak je tu]. "Aksi" akhir persembahan darinya "dikritik" hebat oleh orang ramai.


Datuk Rosyam sebagai juri jemputan khas, menegur aksi Ifa. Benar itu aksi persembahan tapi tak perlu terlalu "over". Teguran yang sangat sopan dan bagiku memang patut.


Sebab apa?

1) Berkemungkinan besar ditonton oleh semua lapisan umur. Terlalu umum & paling penting ia siaran secara langsung

2) Walau mendapat "izin" dari pasangan masing-masing, buat yang biasa sudah. Over sangat bila part angkat kaki. Dia pula yang hulur lebih. Huhu


Apa pun makcik, ambil apa yang ditegur secara terbuka. Mungkin nak dapatkan persembahan terbaik [mamat yang dapat] tapi sayang tiada rezeki.


Konsert tu artis veteran, jadi buatlah gaya veteran. Cukup.


Ini hanya pandangan dan pendapat peribadi sendiri.




guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

12 dak comei sayang YUI:

zazanizam said...

tak patut.. tak patut.. kita sbgai manusia dan hamba Allah mesti tau batas2nya walau ia sekadar lakonan.

Diana Rashid said...

Dah tua buat cara tua..ye tak??heheh

Nur Inani said...

betul. setuju dengan pandangan yang datuk rosyam bagi :D

IntaNBerliaN said...

akak xda astro tp ada tgk kat u tube.. trkejut plak tgk aksi dia... segan sendiri dibuatnya

syakirah izwanie said...

Kenapa?Sya tak tgk la konsert akhir u_u

Azizah Green Line said...

tak tengok...

eMMe said...

suke dgr komen Dato Rosyam Noor pas IR perform... grrrrr....

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam yui,
tuuuu laaaaaaaaa pasai
macam2 manusia sekarang ni

Azhafizah Md Nor said...

memang patut ditegur pun..over kot buat camtu.

lynndamya said...

Salam, haha sy xde astro, xtgk rancangan ni..apapun, xsuka tgk org2 yg dah veteran2 tp over mcm org muda..terasa sumbang pulak, imagine je lah klw parent kite yg camtu, huhu sumbang! sumbang! haha

Anonymous said...

mmg patur ditegur.tp sapa pulak nak tegur rosyam nor? cube tgk dia belakon
kl gangster 2 aksi last masa merogol. emm. lagi jauh dari batas ajaran Islam.

CT Humairah said...

tak tahu pun apa itu gegar vaganza pun sebenarnya sampai lah kecoh cerita kat fesbuk sana sini hehe