tentang
banner
tutor
fb
home

Friday, January 02, 2015

Tekad untuk tahun 2015

Tahun 2014, aku takde azam. Sedih kalau tak tercapai. Maka tahun 2015, aku lebih kepada TEKAD atau erti kata lain sangat-sangat berusaha.


Apa tekad aku untuk tahun 2015?

1) Selesaikan hutang kenderaan iaitu pak LC
2) Selesaikan hutang/pinjaman barang kemas


Bak kata lain tahun cuba untuk bebaskan hutang kecuali PTPTN. Itu setiap bulan aku buat potongan gaji.


Tekad untuk diri sendiri. Untuk kemudahan diri sendiri juga. Lain-lain, tiada dalam perancangan. Hidup berdua? Belum ada jodoh. Jawapan retis. Hahahaha!


Aku ada baca tahun 2015 merupakan tahun "ekonomi tidak stabil". Kira zaman kemelesetan di mana harga naik tapi taraf hidup masih diperingkat yang rendah.


Caiyok Yui! Usaha!




guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

16 dak comei sayang YUI:

Mar Mansor said...

tulah kan..saya pon nak bebas hutang, tapi viva ada 4 tahun lagik, ptptn..emm..bertahun2 lagik tu

Nur Inani said...

in sha allah. kena kerja keras sikit lahh :D

zazanizam said...

SELAMAT TAHUN BARU YUI.. Smoga urusan dipermudahkan. In Shaa Allah.

Azizah Green Line said...

baguslah yui.. ada perancangan bebaskan diri dari hutang...moga berjaya!

Ezy Loy said...

alamak..
ptptn xbyr lg..
huhu


semoga dapat lunaskan hutang2 di tahun 2015 ni..
=)

Nor Arinee Mat Saaud said...

PTPTN menyakitkan hati huhuhu.
tapi ape nak buat , kalau tak pinjam dulu susah jugak nak buat belanja masa belajar

Diana Rashid said...

tahun ni memang kena banyak kumpul duit dan banyak cari duit.

Nurul Baidurah said...

tahun ni semua harga naik oo..mana lagi gst nya...

ros_reeza said...

selamat tahun baru Yui... moga dipermudahkan untuk tekAD Yui itu :)

Eka Tikah said...

chaiyok kak. boleh. hehe

IbuNoey said...

Singgah sini...

Azam yang bagus,nuyui...moga berjaya..

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Salam Yui..SELAMAT TAHUN BARU...semoga tekad yui akan trcapai

anamizu said...

chaiyok Yui! ;)

achusara said...

hai yui.. ups asslm.
lama tak ziarah sini.hehe
slamat tahun baru yui.
moga harapan 2015 tercapai!
aminn..

Azhafizah Md Nor said...

tekad..itulah yang bagusnya :)

lynndamya said...

Selamat Tahun 2015, yui :D