tentang
banner
tutor
fb
home

Friday, January 09, 2015

Syiling RM 1 tahun 1980

Perghh! Kagum aku tengok dengan mata kepala lutut sendiri bila abah aku tunjuk dia simpan duit lama. Sebenarnya aku tahu dia suka simpan koleksi duit lama tapi takdelah pula aku minta nak tengok.



Saiz syiling RM 1 tahun 1980 ini lebih besar dari 50 sen sekarang. Silap pula tak snap gambar buat perbandingan.


Apa pun yang penting tahun itu aku tak lahir lagi. 8 tahun seterusnya baru baby comel nurul farehah lahir. Miahahahahaha!





guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

16 dak comei sayang YUI:

nur anis said...

Saya pun x lahir lagi..hihi

Mayang ABDUL RAZAK said...

ade lagi yuiiii... lama akak tak tengok .... dulu akak pengumpul duit rm2.. abis dah akak guna wat hantaran.. klasik le kekonon..

Muzai Samilan said...

4 tahu selepas tu akak pun lahir.. huhu.. dulu ada gak simpan duit ni.. tapi x tau mana pergi..hehe

eima said...

dulu ai ade duit tp mana tah letak dah tak ingat .....lama dulu ... abah yg kasi ...

Mar Mansor said...

eh yeke..macam tak tau je ada syiling macam ni..yang saya ada syiling warna cam gold tu..singgit juga

Nur Inani said...

lama dah tuu. tahun 80 an :D

Ann Ishak said...

saya merasa lagi zaman duit 10sen ni, memang besar

zazanizam said...

kza 2thun slpas tu muahahaha..

AnneRaini said...

yui kena buat perbandingan baru leh perasan..tgk mcm duit 50sen kan.

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam yui,
akak lahir tahun selepas itu :)

hana hadi said...

yg kaler koko tu ka ?

At-Tarmizi said...

ni kalau jual..mahal ni.. =)

CT Humairah said...

hehehe kita plak lahir 10 tahun lepaih tu.. bestlah ada koleksi lelama. ayah kumpul stem lama tapi pindah2 rumah tah kat manelah bebuku tu semua..

Nurul Baidurah said...

hahaha...ingat lagi zaman dulu dulu,duit rm 1 nya pakai duit syiling..sekarang...duit rm 1 nya pakai duit kertas sudah..

Azhafizah Md Nor said...

Rasanya dulu abah fiza pun pernah tunjuk..ke ade dlm simpanan fiza ntah..duit syiling emas rm1 pun ada lg

Azizah Green Line said...

Simpan ni yui.. berharga..