tentang
banner
tutor
fb
home

Friday, May 18, 2012

Doa Iftitah



اَلله أَكََْبَر كَبِيْرًا وَالحَمْدُلِلَّهِ كَثِيْرًا وَسُبْحَانَ الله بُكْرَةً وَأَصِيْلاً . إِنِّي وَجَّهْتُ وَجْهِيَ لِلَّذِيْ فَطَرَ السَّمَوَاتِ وَالأَرْضَ حَنِيْفًا مُسْلِمًا وَمَا أَنَا مِنَ المُشْرِكِيْن . إِنَّ صَلاَتِي وَنُسُكِيْ وَمَحْيَايَ وَمَمَاتِي لِلَّهِ رَبِّ العَالَمِيْن لاَ شَرِيْكَ لَهُ وَبِذَلِكَ أُمِرْتُ وَأَنَا مِنَ المُسْلِمِيًن.



“Allah maha beasr lagi sempurna kebesaranya segala puji bagi Allah dengan pujian yang banyak . maha suci Allah sepanjang pagi dan petang , sesungguhnya aku menghadapkan mukaku kepada zat yang menciptakan langit dan bumi dengan keadaan lurus dan berserah diri dan bukannya aku termasuk dalam golongan musyrik , sesungguhnya sembahyangku ibadatku , hidupku dan matiku hanya untuk Allah semesta alam . Tiada sekutu baginya kerana itu aku rela diperintah dan kau ini adalah golongan orang Islam.”

- SUMBER -

guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

24 dak comei sayang YUI:

fieda said...

fahamilah apa maksud doa iftitah yg kita dok baca hari2..terima kasih yui berkongsi..

eMMe said...

Terima kasih Ustazah Yui...
tau baca doa Iftitah tapi tak tau makne tak leh gak...so, kene tahu
hehee...

Masz Sidek said...

perkongsian yg baik.... :)

Saya Disini said...

tq

Nurul Husna Mohd Hassan said...

salam jumaat yui..

tq for sharing. sama2 kita hayati maknanya =)

Aishah Jahirah said...

salam jumaat yui....

Myra Jay said...

Sama2 beramal dan hayatinya ;)

Myra Jay said...

Yui, akak dah pos tau kemarin bocer tu..
Klaau takdak pape arini sepatutnya sampai :)

Cik Muda said...

perkongsian ilmu ...di pagi jumaat....

iizza said...

ilmu yg baik di pagi jumaat ni..:)

wahida said...

perkongsian yg sgt bagus...

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Salam yui...pengisian di hari jumaat.

Tihara said...

Inilah doa puji-pujian bagi Allah sebelum menyembah sujud kepada-Nya..Allahuakbar!

nur anis said...

salam jumaat yui..singgah sini tambah ilmu lagi..:)

smilenajah93 said...

lagi satu , sebenarnya baca doa iftitah lagi byk kebaikan dari bace surah pendek lepas alfatihah :) even 22 sunat :)

Azian Elias said...

Thanks for sharing..

saffiya_aleesya @ echa said...

hidupku dan matiku hanya untuk Mu..

are_lin@yu said...

nice sharing dear ;-)

azizah :) said...

sama2 kita hayati maksud sebenar doa yang hari2 kita baca ni..

wawa syaida said...

selalu baca je kan...tak hayati...thanks for sharing

Azhafizah[フィザ] said...

aminnn...

IntaNBerliaN said...

hari2 bc kan...

NOOR FATIN said...

terima kasih atas perkongsian :)

shida'R said...

tq sharing yui =)