tentang
banner
tutor
fb
home

Friday, May 11, 2012

TJ : Hukum makan kucing

Soalan

Apakah hukumnya memakan kucing?


Jawapan

Kucing adalah binatang peliharaan yang haram dimakan sebagaimana yang difatwakan oleh sarjana Islam. Sumber larangan ini ada di dalam hadis sahih iaitu haram memakan binatang yang ada taring dan yang mencengkam mangsanya dengan kuku.





guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

22 dak comei sayang YUI:

are_lin@yu said...

ada jgk org mkn kcing erk.huhu..

IntaNBerliaN said...

terus akak rasa nak muntahhh!!!... uwekkkk tiba2 terbayang kucing dimakan.. oh tidakkk....

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

erkkk tengok pic..dorg duk ratah koyak kulit kucing... ayokkkkk... mcm2 laa manusia skang nie...

Che Rosliza Che mat said...

ada jugak orang makan kucing...biasanya orang nepal suka makan kucing siam...hati-hati...

Che Rosliza Che mat said...

ada jugak orang makan kucing...biasanya orang nepal suka makan kucing siam...hati-hati...

Nurul Husna Mohd Hassan said...

kalau kucing tu boleh dimakan sekalipun, rasa tak sanggup jugak nak makan. tak sampai hati rasanya ='(

Masz Sidek said...

pernah tengok gambar org panggang kucing sbb nak makan... huhuhuhu... memang kejam...

Azhafizah[フィザ] said...

dekat perumahan area umah abg fiza,ade org myanmar suka makan kucing..die cari kucing yang terbiar lepas tu buat lauk..ishh..berselera dorang makan ye..kesian kucing tu

Azhafizah[フィザ] said...

dekat perumahan area umah abg fiza,ade org myanmar suka makan kucing..die cari kucing yang terbiar lepas tu buat lauk..ishh..berselera dorang makan ye..kesian kucing tu

ziezah said...

eeee yerkk xlalu la nak makan kucing..geli nyah..

Saya Disini said...

hhhhaih..sape nak mkn kucing ni..isk

izan mama mia said...

huhuhu..tak tergamak nak makan...

anitadiana said...

kak ita pun..kan ke kucing tu comel sesanggat...gila ke nak makan kucing...

shida'R said...

mkn kucing?? errr.....

hawa said...

>__< errr , meloyakan ...

Cik Anita said...

kenapalah ada yg sanggup nak makan kucing!! hishhhh

NOOR FATIN said...

penah dengar cerita warga asing makan kucingg kat malaysiaa.. euww xdapat bayangkan =,=

aTy _faRed~ said...

eerrrr...kan banyak lagi makanan lain..kenape nak makan kucing...huhu..macam2 ar..

Muhammad Nizam Zainal said...

Nak tanya boleh kah kita menangkap orang miyenmar yang sedang menangkap kucing untuk dimakan? Dan ada kah dia boleh di dakwa oleh undang undang malaysia?? Jika boleh tolong reply sekarang...

Muhammad Nizam Zainal said...

Boleh kah kita menangkap orang miyenmar yang sedang menangkap kucing yang dipelihara dan masih bertuan? Ada kah dia boleh di dakwa oleh undang undang malaysia? Jika anda tau tolong reply tq...

Muhammad Nizam Zainal said...

Hhhhhhh

Muhammad Nizam Zainal said...

Aaaaaaaaa