tentang
banner
tutor
fb
home

Thursday, May 24, 2012

ST 37 # = Adat BERPASANGAN

Berkawan --> bertunang --> berkahwin --> 
beranak --> bercerai harus dielakkan


Adat kehidupan macam itu kan. Bila masanya, kita tak tau. 
semuanya urusan ALLAH kerana kita hanya merancang 
dan ALLAH menentukan.


Jangan didesak dengan pelbagai pertanyaan
yang mungkin menggembirakan
dan mungkin juga membebankan.







guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

28 dak comei sayang YUI:

cik najihah said...

bilela sy nak ke gerbang itu hihi

Che Rosliza Che mat said...

Betul tue...Semaikan perkahwinan dengan benih2 cinta dan taat kepada Allah...Barulah Sebuah perkahwinan kekal hingga ke syurga....

are_lin@yu said...

nice...dh ada anak bagai xnklah cerai2..hehe..

fieda said...

betul yui..kita hanya mampu merancang..

Nurul Husna Mohd Hassan said...

persefahaman tu penting =)

Cik Anita said...

Alaaa.. xnak la penceraian tu. huk

Mish eika :) said...

just kena memahami antara satu sama lain :P

Myra Jay said...

Betul.. Setuju :)

Saya Disini said...

sy bru masuk fasa yg ke2..

En. Kronik said...

ada org nk kawen da ke?

eima said...

bila dah berkahwin tu itu suka duka masam manis kehidupan.. sebenarnya disitu bermula kehidupan yg penuh cabaran ....

Masz Sidek said...

INsya-Allah... elakkan penceraian... kesian anak2 nanti... setiap permasalah bawalah berbincang...

Wanieys said...

kekalkanlah perkahwinan yang dibina sebolehnya :)

aTy _faRed~ said...

betul..kekadang pertanyaan2 tu ar yang lebih membebankan..tu semua kerja Allah..tak perlu tanyer kite sebenarnyer..[ikut pengalaman] :)

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

btol tu.. jgn didesak dgn pelbagai soalan..

faham sgt perasaan tu bila ditanya bertubi2..

wahida said...

oh...bestnya kawen...

uncHa said...

ehem..hehe ye betul tu..sokong kak 10000 %

Nor Nadiah said...

nk kawen...:D

p/s :: yup dear..knp dear?

tya omar said...

That feelings when the time's come. :)

nur anis said...

betul betul..lagi-lagi kita perempuan ni..walaupun dah ada pasangan, tapi kalau dia tak masuk minang, nak buat macam mana kan..

anitadiana said...

kena caya qada @qadar...

shida'R said...

hope shida xla kearah bcerai plak..huhuhu..minta djauhkn..insyallh bkekalan :)

Aishah Jahirah said...

kita merancang Dia yang menentukan....

eintan nurfuzie said...

MMM... YUI BILA NK PART KAWEN TU?

azizah :) said...

betulkan.. InsyaAllah percintaan tu termeterai dgn ikatan perkahwinan.. ajal maut jodoh di tangan Allah.. kalau boleh elakkan bercerai.. cari kata sepakat.. moga jodoh hingga ke syurgawi~

NOOR FATIN said...

jodoh pertemuan di tangan Allah. saya pun belum ada perancangan ke arah tu. maklumlah belum ada calon. hehhe

aimie amalina said...

beeenaarr :)
semoga setiap anak tgga tu, kita laluinye dengan baik :)
insyaAllah :))

nanakimie said...

suka entri ni:)))))))))