tentang
banner
tutor
fb
home

Monday, May 07, 2012

Anak sakit tuan juga turut merasa - MC

Agak lambat aku bersiaran kan. Hari ini aku tak sihat. begitu juga anakku yang seekor ini. Cian tengok keadaannya. Muntah-muntah. Terus decide hantar dia dan baru aku pula ke klinik.
 

Anakku Kaka ku bawa ke veterinar pagi tadi. Sayangnya sangat sedih bila dengar apa yang diperkatakan. Kaka ada masalah pembuangan air kecil yang serius. Hayatnya mungkin esok lusa. Paling lama seminggu. Moga itu kata-kata DUSTA kerana aku lebih percaya kuasa ALLAH.


 - ini ubat aku hari ini beserta MC -


Bukan Kaka saja sakit tapi aku juga. Pagi tadi lepas sahur, terus rasa sakit perut. Pukul 6.30, pukul 7.30 dan lepas je hantar Kaka, terus aku pula ke klinik. Amik ubat dan MC. Doktor tu kata perut masuk angin. 


Mungkin ALLAH nak aku teman Kaka sebaik mungkin kan. Sedih plak rasa. Moga Kaka sihat seperti biasa. Aku dah bagi minum air kelapa tadi. Kawan-kawan tolong doakan ya, amiiinnn.


  
- rupa Kaka yang sakit -


 nota kecik yui
InsyaALLAH akan aku balas
jejak kalian nanti
Ini pon rasa nak meragam
aje perut ni







guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

25 dak comei sayang YUI:

eintan nurfuzie said...

kita doakan yg terbaik ok...mmm...kucing jenis cmni mmg manja...pasni jgn bagi sgt biskut tu..selang seli gak...pastu bg minum byk2...smoga kaka cpt sihat

Masz Sidek said...

samalah kt yui... sy pun kurang sihat hari ni... ;'(

Siti Suriani said...

ala. gemuk nyer kucemmm.. hehe

mizzkechique said...

siannya... :(

Anum said...

ala ciannya dia

nur anis said...

kaka....kaka kena sihat tau...sihat cepat-cepat..tuan dia pun kena sihat jugak..

eima said...

kaka sakit .... sian nye ...

seb baik ade ibu angkat yg baik gini ....mudahan kaka ngan ko sihat ye ...

are_lin@yu said...

baru ja rasa nak demam ni..tgk2 yui sakit dlu..semoga cpat sembuh ya dear..jgn lupa mkn ubat ;-)

Wanieys said...

semoga cpt sembuh yer yui :)

Nyamuk Terbang said...

ala comelnya kucing tue...smga cpt smbuh k

Tihara said...

alaa kesiannya yui ngan kaka...moga cepat sihat..Insya Allah...kami doakan tuan dan kucingnya sihat sepenuhnya..kaka macam kucing akak dulu..rufus..tapi rufus dah bawak diri entah ke mana

Azee Hana said...

kesiannya kucing tu..huhu

Che Rosliza Che mat said...

Kesian kaka...semoga cepat sembuh...yui pun sakit jugak...akak bila nak ganti puasa nie...

CikPuan Azizah said...

yui salah makan ni kot...moga sihat2 je k syg.. mkan ubat jgn lupa k

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

alahaiii ciannyer kaka... smga tuannya sekali cepat sembuh ye.. jgn biarkan perut masuk angin ye yui..

[sutera kasih] said...

ciannya kak..huhu get well soon ya kucing comel

eMMe said...

sian kaka, tuan kaka pun kesian, hope dua2 cepat sihat... n moga Allah panjang hayat Kaka...Amin!

ShahzCudin said...

kesian kaka..klo jd apa2 harap tuannye sabar ye..

cik najihah said...

dah ok ke belum?

shera haifa said...

Ya Allah kesiannya kaka

IntaNBerliaN said...

bagusnya yui ni ek.. siap anto g jumpe doc haiwan lg.. mmg yui ni penyayanglah.. :-)

msredcheesecake said...

Camana kaka? Ok tak? Harap kaka kembali sihat.... Sedih pulak rasa....

anitadiana said...

semoga yui dan kaka cepat sembuh ok..banyak betuk ubat tu yui....sehati sejiwa dengan kaka..sama berteman lah lah ya..take care..

Azhafizah[フィザ] said...

Harap harap semangat Kaka kuat..sedih kan yui.fiza pun kehilangan anak qiqi 5 ekor sekaligus..ingat yang 2ekor tu selamat,rupenya hayat dorang tak panjang..sedih =__='..kalaulah dorang pandai bercakap.kaka cepat sembuh ye,boleh kawan dgn qiqi.

shida'R said...

yui..mam ubat yer moga cepat sembuh :)