tentang
banner
tutor
fb
home

Monday, May 27, 2013

[27052013] Kaka telah pergi selamanya

Saat jari jemari ini menaip, masih bermain di ingatanku
Aku pandang dan panggil namanya, dia toleh melihatku
Ya ALLAH, sayu hati ini bila mengenangkannya


Walau sekejap sahaja aku mampu melihat kerenahmu
Tapi itu cukup buat aku rasa bahagia
Bahagia dengan keletah manjamu 


Disebabkan kau tercedera
Mungkin terseliuh disebabkan jatuh
Hari Khamis, esok, lusa dan seterusnya veterinar tutup
Kau masih bertahan
Bersabar melawan rasa sakitmu


Aku belai dirimu
Aku suapkan minummu
Makan langsung tidak mahu kau jamah sayang


Takpe, kita ikhtiar
Harini abah bawa kau ke veterinar
Dicucuknya kau agar bengkakmu kurang


Tapi sayang
Selepas 2 jam kau pulang
Kau hembuskan nafasmu yang terakhir


Mak telefon aku
Lantas laju air mata mengalir
Mendengar khabar berita mengenai kematianmu


Sayang, walau sekejap kita bersama
Terima kasih sudi membuat ku tersenyum
Dengan lagak gayamu
Manja denganku walau hanya sementara waktu


Mungkin telah tertulis takdirmu
Hanya bernyawa seketika sahaja
InsyaALLAH sayang satu masa nanti pasti kita bertemu
Bertemu tersenyum  sesama kita


Kau yang ku sayang
Kaka......
Tinggal kenangan

27/5/2013




* Entah kenapa aku sedih sangat. Bukan kucing yang rapat denganku. Tapi sepanjang dia sakit, dia sentiasa denganku. Tidur denganku. Ya ALLAH, moga dia tenang di sana. Amiiiin.




guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

14 dak comei sayang YUI:

Amanina Mads said...

jangan sedih2

Teena Tna said...

Kesian nye tgok kaki dy kne balut cmtu

♥ Nurul Baidurah ♥ said...

sian dia..

eintan nurfuzie said...

sabar ya yui..

nadia farahida said...

ya allahh, sedihnyaaa nadia bacaaa T_____T

Cho Zila said...

dulu akakpun der rasa cam yui rasakan ,,sangat sedihkan,.....

shaFazie said...

kita bc nie pon sedih...
chomey je kaka tue..

Deqla Manjew said...

alahaiiii.... sebak deqla baca entri ni dear.. terkenang plak pd kucing deqla yg dah pegi...hukhuk... deqla phm perasaan yui sbb deqla pun baru je alami.. mmg terasa sgt kehilangan...

azizah :) said...

kesiannya kaka.. so sad :(

Cik Nur™ said...

sedihnyaaa...
apapun, moga yui tabah,..

Azhafizah Md Nor said...

sudah ditakdikan untuk dia..tabah yui.yang lain masih ada bersama yui

Shida Radzuan said...

sedihnya sabar ye yui~

Nory Zoulkefle said...

sedih akak bace, baru je aritu tgk gmbr dia kat fb Yui...huhu

are_lin@yu said...

alahai siannya kaka..sma mcm deqla kan bru mti kcing..huhu