tentang
banner
tutor
fb
home

Thursday, May 09, 2013

ST 77 # - Kematangan seseorang

Kematangan seseorang bukan bergantung kepada peningkatan usia
tapi bergantung kepada cara pemikirannya


Bertambah usia tidak bermakna bertambah juga kematangan 
jika pemikiran masih keanak-anakan


Begitu juga jika masih muda remaja tapi pemikiran jauh kedepan,
 yang berusia harus rasa malu! Termasuk saya 

guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

16 dak comei sayang YUI:

shaFazie said...

betul2...
have a nice day cik yui

Dylla Abas said...

setuju..umur bukan pengukur kematangan :)

Cik Puan Rara said...

betul2.sentiasalah update pemikiran.hehe

Fifi Nadhrah said...

fifi sokong!~ usie bukan penentu kematangan..

Shakira Pathi said...

setuju!tahap matang kita juga bergantung dengan siapa kita bergaul :)

Fiza Rahman said...

Betul 3x

Kesuma Angsana said...

yup setuju sgt!

Hazmin Hamudin said...

Ouh... Kebudak-budakan.. Biarlah janji muda daripada usia sebenar. Haha

Rosmiza Ali said...

Huhu.. Betul tu! Tapi diri ni still kurang matang even dah nak masuk 30.. Sobs! T_T

Tihara said...

kadang2 yang muda lagi matang kan :)

Sally Yatiey said...

Betul2 :)

jaakechik said...

setuju!

Cik Nur™ said...

kadang2 ada juga yg dah brusia tapi fikirannya belum matang... =_=

Tinta Lana said...

Agree..

Spanjg berblog ni yui, bnyk dah jumpa adik2 yg sgt matang dalam penulisannya..some of them, umr belasan tahun je..

Kematangan bukan pada umur..tpi pda pengalaman. Ad org, banyak pengalaman ditempuh seawal usia remaja. Ada pula, seiring dengn peningktn usianya.. :)

azizah :) said...

setuju sangat tu yui.

Azhafizah Md Nor said...

kematangan dari segi pemikiran.bukan gaya :)