tentang
banner
tutor
fb
home

Friday, May 03, 2013

Laksa ladna tak jadi

Beria aku google cari resepi kotiau ladna. Konon first time nak try. Ingat nak buat kotiau padahal aku dah beli laksa pendek sebenarnya. Tak teringat! Aku suka buat laksa goreng ala-ala kotiau juga rasanya.




98% aku ikut resepi tapi bila aku dah letak kicap, " eh! ini versi kotiau ladna mana ni? "


Malas nak patah balik, teruskan sahaja. Bahan semua dah lengkap. Maka hasilnya seperti diatas.


Kata mak 
" Nak kata ladna bukan, hailam pon bukan "


Oh! Tak kisahlah emak. Yang penting kalian habiskan juga. Kih kih. Betul kata orang, rupa tak penting, rasa itu perlu. Yang pasti, ia mengenyangkan. Alhamdulillah.


Mak takut nak kutuk la tu, takut anak dara dia ini taknak masak lepas ini. Hahaha!


Eh, korang ada resepi yang simple dan mudah? Cer bagi link. Aku rasa aku boleh buat tapi biarlah aku perhati resepi yang ada dulu.




guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

19 dak comei sayang YUI:

Ena's Stories said...

hehehe..xpe xpe pasni leh try lagi..confirm 100% jadi nyer...

Nurzakiah Hanum said...

salam jumaat yang indah

Hazmin Hamudin said...

Hehe. kalau rasa ada, jalan je...

Cik Nur™ said...

janji sedap.. :)
itu yg penting.. :)

are_lin@yu said...

wahh nmpk sedap yui..ayu xpnh rsa lg ni..hehe

Myra Jay said...

Pandai mencipta masakan :)

klau akak laksa kena makan dengan kuah laksa je ;D

eima said...

yg penting sedap ... aku dah mls msk sekarang ni sampai dah pandai asek taks edap je

azizah :) said...

hehehe ladna kuah dia warna putih kan..hee jijah pon xpernah makan..ngeee

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Takpe la yui..trhasil gak 'resepi baru'... :D

^^eKaTiKaH^^ said...

rupa tak penting kak. janji sedap. yeahh! hehe

nurhijria said...

Yummi... jadi laper :)

suri said...

laksa kemana ladna dh balik kg agaknya hee..

cuba dan cuba nanti akan jdi juga

Kesuma Angsana said...

hehehe oklah tu !

Dylla Abas said...

laksa goreng ala-ala kueyteow..?? huh...kena try ni :)

Budak Kampung said...

adoi..ngpe lain mcm je

http://mimbarhatiku.blogspot.com/2013/05/tips-tarik-minat-anak-bersolat.html

Eza Boom Boom said...

nampak sedap gak tuu. hihi. rupa tak penting :)

Tihara said...

nampak sedap juga tu yui :)

Che Rosliza Che Mat said...

hihihi pasti sedap tue...

IntaNBerliaN said...

betoi2.. rupa tak penting, yg penting rasa.. itu yg akak selalu pegang setiap kali masak.. hihii

*btw, yg yui tanya akak tu.. kat blog akak xda kuew teow ladna tapi yg akak wat entry tu, kuew teow kungfu :-)