tentang
banner
tutor
fb
home

Thursday, September 05, 2013

ST 90# - Bila perasaan TIDAK SUKA hadir

Bila orang mungkin tak sukakan kita
Ada sahaja cara dia nak cari salah kita
Ada sahaja yang tidak kena dimatanya
Ada sahaja yang buat dia tidak tidur dengan lena


Nampak yang buruk sahaja
Walhal pernah ada kebaikan bersama
Pernah ada rasa suka dan duka


Ingatlah, saat kau menggali keburukan orang lain
Fikirkan juga kebaikan yang pernah dia lakukan
Kenangkan kembali, renungkan sedalamnya


- ini bukan luahan hati tapi sekadar memerhati -




guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

17 dak comei sayang YUI:

Nurzakiah Hanum said...

salam
singgah pagi disini

Azhafizah Md Nor said...

Selalunye lah kan..walau org tu buat 1000 kebaikan..1 kali kejahatan..orang akan ingat kejahatan dari kebaikan..memang ade saje salah di cari.So sebelum mencari salah orang,better tengok diri sendiri dulu..manusia tiada yang sempurna. :)

eMMe said...

Nape yui?sabar dik... biar la org buat kite, moga dia akan sedar kesalahannya...

JunAina said...

Betul tu seakli kita cari kesalahan org takut2 nanti org lain pulak akan buat macam tu kat kita...

eima said...

tu pasal .. bila dah tak de br nk teringat semua kebaikan org tu ..br nk rasa kehilangan bagai .... waktu ade hargai pun tidak

IntaNBerliaN said...

betoi tu yui.. akak pernah alami dulu..

beta kupu said...

btl jugak tu yui...pernah gak rasa macam ni tp mungkin jugak org lain pun ada rsa mcm ni kat kita~ *tanpa sedar mungkin*

nabila zaremi said...

Manusia nie..yang buruk sebesar kuman tu nampak..tapi kebaikan yang sebesar padang bola tak pulak depa nampak...

nanakimie said...

tula susah jugak orang duk sibuk cari salah orang lain,kelemahan diri sendiri? xdanya nak ngaku kan,huhu...

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

jgnlah bila dh xsuka tgk dr aspek buruk jer cer cuci hati tgk dr aspek yg baik2 jer :-)

Chot said...

mmg susah ek kalau dah benci?...huhu..kdg2 diri sendiri terlupa, diri sendiri juga byk kurangnya..
nak tak nak...sabar ubatnya..

Cik Itah@RRP said...

macam ada somthing happen je..sabar ye :)

Shark Kay said...

saper yg cik yui perhati tu..
selagi dia gali keburukan org lain selagi tu keburukkan dia timbul:)
x gtu cik yui:)

Kesuma Angsana said...

sesuatu utk kita sama2 fikir2kan hehehe

Hazmin Hamudin said...

Benda macam ni selalunya jadi dekat BF dan GF yang dah berpisah. haha

Deqla Manjew said...

setuju sgt.. sama la mcm yg bercinta.. atau yg dah kawen tu.. mula2 kentut pun bau wangi ye tak.. bila dah tak suka, pakai perfume dah dikata busuk pulakk..haha..

Sally Yatiey said...

Betul tu kak..