tentang
banner
tutor
fb
home

Thursday, November 27, 2014

Resepi bergambar : Peria Goreng Tepung

Dalam hp, banyak gambar kucing & banyak gambar menu. Sebab aku suka kucing & suka save resepi yang dah diedit seperti dalam gambar di bawah.


sumber : Resepi Ringkas


Aku sendiri belum cuba sebab rumah aku jarang sangat nak beli peria. Nanti rajin, aku beli & buat. InshaaALLAH aku kongsikan dalam blog. Selalu masak peria dengan telur sahaja.


Jarang makan peria sebab pahit. Tapi pahit itu ubatkan? Eh, yelaaa tu.








guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

12 dak comei sayang YUI:

eima said...

Penah mkn..sedap x pahit.....

Anonymous said...

pahit tu la sedap. teringat-ingat.

huuu

AnneRaini said...

akak dah lama teringin nk buat peria goreng gini..tp tak pernah tercapai nk beli peria...takut tak laku..hehe

lynndamya said...

Salam, haa first time makan ni masa kat kedai, jakun betul tgk peria pun boleh goreng dgn tepung...rasa dia sedap sbb dia potong nipis2, jadi rangup. Rasa pahit pun hilang dah, haha

Inani Hazwani said...

kita kurang sikit dengan peria :(

EkaTikah said...

wahh, kene cuba ni. hehe

Unknown said...

sama la rumah akak pun jarang beli peria..kalau petola tu selalu la..hehhe

Najib Ariyan Ali Basha said...

ada sorang kawan cakap.... kalau tak kerana peria tu ubat, dia takkan makan sebab pahit... tapi memang betul.. peria yg kecik atau peria katak tu boleh menurunkan kadar gula dalam darah tapi pahitnya nauzubilah... ramai mak2 buat ulam jer... kalau saya makan ulam, saya akan makan dengan sambal belacan

Nadia Johari said...

selalu beli peria buat sayur tumis je..goreng2 tak pernah lagi

Unknown said...

macam sedap kan.. tp kalau da celup tepung xpahit kot

anamizu said...

hurmm peria = pahit. itu je prinsip Ana selama nih. sbb tu pndg sblh mata je tgk peria hehe

errr tp kalo dah greng tepung + cicah pulak dgn cheezy sauce perhhh mcm sedap je kot hehe

Azhafizah MN said...

sedapnya kalau makan dengan sambal kicap..hihi