tentang
banner
tutor
fb
home

Wednesday, November 12, 2014

Kasih ibu hingga ke akhir hayatnya

Pasti kalian ada membaca atau mendengar berita mengenai kemalangan yang mengakibatkan kehilangan nyawa seorang ibu demi menyelamatkan anaknya. Allahuakbar! Tersentuh hati saat membaca sebab munabahnya.


Benar kasih ibu hingga ke akhir hayatnya. Hingga ke syurga. 


Sayu melihat raut wajah si anak. Menyaksikan dengan sendiri apa yang telah terjadi pada insan yang disayangi. Tak tergambar perasaan itu.


Sayangilah ibu kita seadanya. Sehingga akhir nyawa kita. 


Mak, orang sayang mak. Walau di mana orang berada mak tetap orang ingat. InshaaALLAH orang cuba tunaikan permintaan & hajat mak. Hanya masa menentukan.


Yang duduk jauh dari mak, dah telefon bertanya khabar?
Yang telah kehilangan mak, jangan lupa sedekahkan al-Fatihah & doakannya.







guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

9 dak comei sayang YUI:

Mrs Velentine said...

sedih sgt kak tgk gambar kat FB....pengorbanan seorg ibu utk anaknya

Nurzakiah Hanum said...

rindu mak (tetiba kan)

eima said...

hargai selagi masih ada

Najib Ariyan said...

Memang sedih dan kasihan tapi percaya lah ajal nya memang dah sampai, kalau tak cara gitu mungkin cara lain cuma susah kita nak terima perbuatan pemandu motosikal tu kan, tindakan mesti diambil ke atas nya utk jadi pengajaran kepada yg lain

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Salam Yui...apa kabar?Lama kak atie tak singgah kat sini
Betul tu..untung bg siapa2 yg masih ada ibu/mak/mama
Mcm kak atie ni..dah lama Arwah Mak 'pergi'...
Al-Fatihah utk Mak kak atie :(

anamizu said...

hurmm tu la ni kes yg kat tganu tu ek Yui? sedih bile dgr kes2 cmni T__T

Kak Kep said...

tersentak baca berita.. Innalillah.. semoga ibu adik tuh di golongkan dalam golongan orang orang yg soleh.. amin..

Azhafizah Md Nor said...

sedih dan sayu je tengok gambar tu kan :(

Nurul Baidurah said...

sedih tengok tu gambar...btw,dah klik2 iklan nuffnang yui...