tentang
banner
tutor
fb
home

Tuesday, November 11, 2014

Kisah kucing : Lela

Lela pada asalnya aku beli di sebuah pet shop. Kesian tengok dia dalam sangkar & tidak berjaga dengan baik. Dengan bayaran RM 150 aku bawa balik Lela. Motif kuat yang buat aku beli sebab aku sedih kerana ketika itu baru saja kematian anak kucing warna oren.



Lela ketika kecil
[entry]


Lela jenis yang tidak suka dipeluk lebih dari 1 minit. Tak percaya? Kena percaya sebab kami alaminya. Dengan orang luar memang dia takkan dekat. Nampak saja orang luar tercegat depan pintu, dia pun laju meluru ke dapur atau sangkarnya.


Sekarang usia Lela hampir 2 tahun dan masih dara. Masih suka bersendiri dari mencari pasangan. Mehmehmeh. Lela kucing kedua yang ku beli selepas Shinchan. Dan cukuplah 2 ekor ini sahaja yang ku beli. Dah banyak kucing di rumah.


Kisah kucing yang lain :

1) Eton




guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

9 dak comei sayang YUI:

Nurzakiah Hanum said...

tomeinya

Ann Ishak said...

comel lela :)

Azhafizah Md Nor said...

amboi lela punya tenung..lela ni kacuk dengan kucing apa yui

Mia Liana said...

bestnya tengok bulu lela....

eima said...

dara lagi .. aik ...
tak kena kasi kan ..wakpe dara dara lagi ni ..die tgu tuan die kawen dulu kot ... hihihi

ziezah.com said...

comel nya...

IntaNBerliaN said...

biasa kucing suka dibelai kan...

Nurul Baidurah said...

Comelnya kucing yui..

AMIIZAA said...

alhamdullilah murah rezki yui menyelamatkan lela dari petshop...kesian kalau tgk kat petshop tk brp terjaga..