tentang
banner
tutor
fb
home

Wednesday, November 12, 2014

Menu ringkas ikan dory & brokoli

Ini entry perap. Bila nampak duk dalam draft, apa kata kita publishkan. Mehmeh. Inilah antara menu aku ketika diet. Eh ketika? Sekarang? Sekarang aku dah FREE. Kurangkan apa yang patut sikit-sikit. Kalau rajin, kena lebih struggle.




Aku kenal ikan dory pun lepas mencuba diet atkins. Sebab tengok ramai post menu macam ini, aku gigih juga cari. Sedap juga! Aku suka perap dengan bawang putih, lada, garam & minyak zaitun. Lepas itu grill sekejap. Nyummy!


Diet lagike?
Biasa-biasa sahaja. Istilah diet takde lagi masa ini tapi menu aku macam diet lagi. Macam mana? Sebab lepas raya haji berat naik hampir 2 kg. Sekarang dalam 56 kg. Kalau rajin aku nak capai 50 kg pula untuk ketinggian aku 157 cm.


Eh! Macam dah panjang pula entry ini. Motif nak tunjuk gambar saja sebenarnya. Hahaha!


Nak tengok menu aku ketika diet atkins?




guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

10 dak comei sayang YUI:

Anum said...

terbaik

eima said...

aku suka buat lauk mkn ngan nasi pun sodap

fifie feyca said...

wah nmpk sedap.. xpernah cuba lagi ikan dori..

Ann Ishak said...

yang penting breakfast kena ambik ye, itu penting untuk system badan kita :)

Azhafizah MN said...

tak pernah rasa ikan dory ni..memang sedap kalau bahan tu marinate dulu sebelum grill :)

Unknown said...

ikan dory? xpernah dengar tp menu ni nampak berkhasiat

AnneRaini said...

ikan dory buat fish n chips sedap..

ecah khalili said...

peberet sangat2 ikan dori..sampaikan masa dekat nak bersalin ecah request ikan dori sweet sour dekat hspital..hihi

anamizu said...

blm pnh try lg ikan dory nih Yui.. tp nmpk menyelerakan gak menu cmtu ha.. nk kena try diet atkins gak la nmpk gaya nih hurmm

Anum Abdullah said...

terbaik lah yui...menu sample and pasti rasanya sedap kan..hehehe..