tentang
banner
tutor
fb
home

Tuesday, March 05, 2013

Dapat pelanggan "terlebih adab"

Selama aku kerja hampir 2 tahun, boleh dibilang dengan jari berapa orang pelanggan yang aku dapat bahasanya " terlebih adab" aku bernasib baik buat masa ini. Yang pasti, ada kawan pejabat aku yang seorang ini, selalu sangat dapat pelanggan "teruk".


Teruk dari segi macam mana?

1) Bahasa kurang ajar
2) Perbuatan yang membuat orang menyampah
3) Nak diri sendiri sahaja betul


Wah kelass! Aku alhamdulillah dapat yang ok belaka walau kadang-kadang buat aku meluat nak layan. Sebabkan tugas, aku biarkan sahaja. Kau nak tahu kenapa aku kena biarkan sahaja kalau orang kurang ajar dengan aku?


Sebab nanti takut aku nanti TERLEBIH kurang ajar padanya. Hahaha. Siyes, muka aku nampak garang tapi hati aku lembut. Lalalala. Sila percaya!


# Semalam ada kes pelanggan yang hanya tahu pentingkan diri. Konon nak dia sahaja yang betul! Porrraaaahh! 




guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

28 dak comei sayang YUI:

Mrs Velentine said...

alhamdulillah setakat ni,..kak punya customer ok2 jak

Nurzakiah Hanum said...

macam2 ragam kan

Fazi Isma said...

alolololo. tomeynya kak yui, hehehehe. jangan layan sangat akak nnt sama je perangai kita dengan dia.

Cik Nur™ said...

berdepan dengan pelanggan ni kena byk2 bersabar...

Nur pun hampir2 mnangis sbb pelanggan yg pentingkan diri sendiri...

NoEn said...

ADAT LA TU...
ADA TU NAK DIA JE YG BETUL

AyueJean AJ said...

Bila ada yang menyalahgunakan istilah "customer always right" camni la jadi nya..
Padahal kadang tu terang2an salah dia..

Dylla Abas said...

org yg x sabar mmg x boleh keje bhgn customer service ni..cth nye sy..huhu :p

Nory Zoulkefle said...

nory selalu dpt pggilan dr customer yg cmtu...

dorang je yang betul..

apa kite cakap, dorang taknak terima...

gerammm dgn sikap segelintir customer yg camtu...huhuh

eima said...

aku pun sama tak leh kerja customer servis ni ... hmmm jiwa tak kental

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

org ni mcm2 ragam kan

are_lin@yu said...

berkaitan service bermacam org ktia akan jumpa kan

Hazmin Hamudin said...

kerja yang kena hadap pelanggan yang letih tu kan.. Macam2 kerenah dapat.

ieda immi said...

yelah dik
dlm bab2 meniaga nie
kesabaran memang kena kuat ;)
dugaan lebih banyak ;)

AnneRaini said...

akak pun deal dgn customer cuma bezanya customer akak student so diorg takleh nak lebih2 dgn org tua. Aku marah kang baru tau..hahah

Tihara said...

biasa dah customer..sebenarnya salah customer is the king tu..sebab kadang2 melampau2

Cho Zila said...

nasib kita sebagai pekerjakan. bos tau nak kita beradabjer selalu ngan customer...

Azwa said...

awak garang ke kakak? mana ada la. lembut je orgnya. :P

nik ros said...

mcm2 org ni kan. mmg kena ada sifat sabar la kalau jumpa customer mcm ni

نورعيم said...

mmg susah nak deal dgn org yg pk dia je betul.

Cinta Misteri said...

msti customer tu ada masalah lain sebelum berjumpa kamu....huhuhu....customer is always rite, but human rite cannot tahan with rude customer

Mieya Atiera said...

biasa lah tu sis. Banyak manusia, banyak kerenahnya. Tak semuanya sama. Sabar je lah.

najihahfara said...

sy ade 1 customer ni yang liat nak bayar. dy beriya nak order semua huhu. aduhai

Shida Radzuan said...

shida org cmtu diam jer..xpun cr idea tuk kne kn dia blk tp dgn cra bhemah..shida pn kje servis line juga dear..

IntaNBerliaN said...

akak xnmpk muka yui garang pun... lmbut je :)

Nisa Greennnpanda said...

sabo je la kalo dpt cust camtue kn?

azizah :) said...

orang ni macam2 ragam yui..tp kalau kita dah kerja melihatkan pelanggan kena sabar jelah.. tunjukkan muka manis ::)

Eca Dwinky Asha said...

sabar je lah yer :)

Nadia Johari said...

haha..betul tu..biarkan die dgn dunia die