tentang
banner
tutor
fb
home

Wednesday, March 13, 2013

Perniagaan dalam talian dipantau

Semakin hari semakin ramai peniaga baru yang muncul. Alhamdulillah mencari rezeki. Lagipun dalam Islam sendiri ada mengatakan 9/10 rezeki datangnya dari berniaga. Betul tak?


Dalam berita Kosmo ada bagitahu bahawa perniagaan dalam talian dipantau { berita }. Maka sebagai peniaga kita perlu patuhi peraturan yang ditetapkan. Aku pun dalam usaha memperbaiki apa yang perlu.


Diingatkan peraturan-peraturan akan berkuatkuasa mulai 1 Julai ini. Jadi sama-samalah kita patuhi daripada awal sebelum tindakan lain dilakukan.


# Makin ramai peniaga "segera"sebab itu takut ada pelanggan yang tertipu. Kadang-kadang perniagaan yang berdaftar pon ada yang menipu maka perlu lebih berhati-hati.

guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

21 dak comei sayang YUI:

Cik Nur™ said...

kadang2 yg tak jujur tu buat org lain takut nak membeli belah on9 kan.

sian org2 yg betul2 serius dalam bidang ni la..

nanakimie said...

utk kebaikan pengguna n peniaga juga kan yui,kalo perniagaan mereka dipercayai mereka jugak yg untungkan sebab ramai pelanggan:)

نورعيم said...

betul sis. peniaga online ni makin byk t bkn sume blh percaya.

Bulan Syurga Firdausi said...

betul yui, setuju.. tetap kena hati2.. alhamdulillah la syahrul tak pernah lagi kena tipu beli online.. beli kuih raya yui hari tu pun online alhamdulillah..

Myra Jay said...

Berniaga boleh asalkan jangan melanggar etika, kan Yui :D

NM03 said...

tak boleh tgk barang online, cepat nau tangan galan nak ngoder.. hahaha

eMMe said...

Salam yui pekabo?
camner bisnes skrg?
aktif btol yui ni
kene makan gaji pun yea
keje sendiri pun yea
gud luck dik!

IntaNBerliaN said...

kalau bab tipu tu yg xsk kan///

eima said...

kena amik lesen la pasni kan

Hazmin Hamudin said...

Kalau jujur dan ikut peraturan yang ditetapkan, tiada apa yang perlu dirisaukan.

AyueJean AJ said...

Elok jugak dipantau......
Banyak yang tipu dari betul sekarang....
Yui register lah syarikat... enterprise....
Atleast terjamin sikit...

ayut said...

btul...mmg rmai skrg ni bniaga online...mmg kena lbh berhati2x...tp klu dgn yg dh knal lg sng nk berurusan kan ^^

fieda said...

org meniaga on9 dia pun nak..tp enipu duit org plk..takmo..takmo..

Mrs Velentine said...

sama2 kita memperbaikinya yui

J.Syazwana said...

better daftar kan perniagaan bila ada urusan jual beli ni. huhuhu

nik ros said...

bagus jugak di pantau kan. sebab dah ramai yg tertipu.

NoEn said...

kadang tu bukan peniaga je menipu, pembeli pun ada jugak..huhu

azizah :) said...

memang sekarang ramai berniaga online.. salah 1 sumber pndapatan yg mudah..tp kena la berpada2 yer..

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

a'a skang ni mmg ramai peniaga on9...tp kena hati2 juga kan tkt tertipu

najihahfara said...

setakat ni sy beli online x pernah lagi tertipu. alhamdulillah rezeki dari berniaga ramai yg dapat kan

Nadia Johari said...

sebb tu nad jrg bli dgn org x kenl..bli yang dh lama knl..hehe