tentang
banner
tutor
fb
home

Monday, March 25, 2013

Pertanyaan mengenai passport

Entry pagi ini aku nak menjawab pertanyaan mengenai passport { entry }. Ramai yang bertanya kena berapa untuk buat passport. Meh sini aku jawab naaa.


Berapa bayaran dikenakan untuk kali pertama membuat passport?
RM 100 untuk orang dewasa dan muda remaja macam daku =)


Berapa lama tempoh untuk mendapatkan passport?
Hanya dalam satu jam sahaja


Apa dokumen yang perlu di bawa?
Yang pasti perlu ada ic dan satu gambar berukuran passport berlatar belakang warna biru


Di mana untuk buat?
Sudah pasti di imegresen. Bagi orang Ipoh, digalakkan pergi ke UTC Ipoh sebab di sana hari Sabtu dan Ahad juga buka hingga jam 10.00 malam.


Ke mana aku nak pergi?
Ke satu tempat yang biasa-biasa rasanya. Hihihi.


Moga pertanyaan kalian telah terjawab ya. Oh ya, daku buat promosi jimat untuk PMC. Nantikan entry selepas ini, InsyaALLAH.


Entry pasal seminar, nanti-nantilah ea. Hihi.


Update : Duk fikir kenapa bukan RM 80
seperti diwar-warkan dalam iklan tv
Rasanya itu untuk orang berusia/ warga emas
Kalau tak salah ya





guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

20 dak comei sayang YUI:

Cik Muda said...

lagi satu, gambar tu jgn pakai gambar yang korang tangkapn printout sendiri tu, nanti kene rejek. huhu~

Shakira Pathi said...

yang ayat muda remja macam daku tu :p
lol

Miss Jie said...

makaseh atas perkongsian.

Rapunzeel Cikilolo said...

selamat melancong...

bestnye!

Kesuma Angsana said...

tq info ini yer

◕ D Y S H A S A H H I R ◕ said...

nak p mana tu.. nak ikottt

are_lin@yu said...

yeayy dah wat jgk..tp xp mna pn lg..hihi

NM03 said...

oh ye... dah kena renew pasport nmpknye ni.... mmmmm

nanakimie said...

oo,thanks 4 da info,,,heee..mana la tau kot nk g melancong kan:)

AyueJean AJ said...

AJ belum buat passport pun lagi..
Takde nak kemana kan... =D

fieda said...

takde lagi pasport..huhuhu

my all said...

buat pasport kat kiosk lagi mudah...
jimat masa...heheh...

ayut said...

aik..bkn kate skrg tgh ada diskaun ke bt passport yui?ke ayut slh dgr ek?huhuhu..

J.Syazwana said...

sejam untuk collect passport. tapi nak menunggu nombor giliran lepas isi borang tu berejam kalau ramai orang. hadoiiiiiii.

Fifi Nadhrah said...

waaa.. bole jadi rujukan bile fifi nak buat passport nnti..

azizah :) said...

jijah ada pasport tapi pasport ke sabah la warna biru..hehe

yui macam nak g luar semenanjung.. singapore eh? heee

IntaNBerliaN said...

dekat utc sampai malam yer.. bagus betoi ni... eh yela... baru akak ingat.. mak akak pun kene keje kat sana sampai 10 malam...

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

nk g mn tu buat passport

Cik Nur™ said...

kenama nak pergi tu masih belum terjawab tu..hihi

ros_reeza said...

ros tak pernah buat passport lagi ..