tentang
banner
tutor
fb
home

Thursday, March 07, 2013

Surat BR1M dah sampai tapi

Petang tadi mak telefon bagitahu surat BR1M dah selamat sampai rumah tapi tarikh sepatutnya aku perlu tuntut adalah 28 Feb lepas. Uissshhh, dah lepas tu!


Maka dengan cepat aku telefon nombor yang ada pada surat. 1 800 222 500 tapi kejap line bz, kejap tak berjawab.


So, apa tindakan sepatutnya? Terus pergi LHDN atau terus pergi ke DUN masing-masing? Nak minta cuti terkejut memang tak dapatlah. 


Pelik juga dengan perkhidmatan pos, kenapa boleh lambat sampai. Takkanlah pihak BR1M pos lambat kan? Kawasan rumah mak pak aku bukan kawasan terpencil nak dapat lambat.

guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

20 dak comei sayang YUI:

combi said...

senang g ofis terus..ssh la xangkat call sume

Hazmin Hamudin said...

Hehe.. Jangan risau.. bukana ada dapat surat penyelaras bahagian situ ke yui? yui call je no penyelaras kawasan situ cth pejabat UMNO situ. ada patutnya skali dengan surat BRIM tu. Kalau dekat tempat nak ambik BRIM tu still bukak kaunter, boleh je terus pegi ambik walaupun tarikh dah lepas

nini said...

alahai siannya baru dapat.....lambat jugak kan

Tihara said...

posmen lambat hantar ke diorang lambat pos ey..misteri

xila dot said...

sy selaku pegawai br1m, hehe asihatkan anda pergi ke Dun masg2 dapatkan baucar sebelum habis. baucar tu anytime boleh claim di bak..digalakkan ke bsn nohh

sharul izam said...

samalah dapat... rase kene g ambik kat lhdn kot...kalau x silaplah

Cik Nur™ said...

Dah lepas..?

nanti try call..

Mieya Atiera said...

Harap-harap, segeralah selesai ye. Duit tu. wuwuwu

Shakira Pathi said...

biasa la tu benda macam ni jadi yui, kena sabor jea lahh

Shakira Pathi said...

biasa la tu benda macam ni jadi yui, kena sabor jea lahh

Azwa said...

ramai yang kena ceni yui. ce try pergi lhdn terus.

Myra Jay said...

Mesti org pos jeles sebab tu diperamnya surat BR1M.. heheee

Nisa Greennnpanda said...

xtau la.. huhu~..
tp rs nye gi ofis la kot...

azizah :) said...

rasanya terus ke lhdn.. baucer tu sampai bulan 5 kan boleh amik..

^^eKaTiKaH^^ said...

huuh, payah tu. posman nie lambat lak hai hantarnye

Shida Radzuan said...

pergi bhgian DUN yui xpun LHDN pn ok..

nanieybarnieylurviey said...

Susah la kan kalau ada tarikh utk menuntut tu ..

Azhafizah Md Nor said...

tak tahu la pasal ni yui sebab fiza xdpt pun Br1m ni..adeshh =_='

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

walau dh lepas masih boleh tuntut kan

Nadia Johari said...

memg plik klo lmbt