tentang
banner
tutor
fb
home

Thursday, March 15, 2012

Hampir-hampir terlanggar!

Ya ALLAH, hingga sekarang jantung ini dup dap dup dap dengan kadar 180km/j <-- banyak sangat tunggang moto! Pagi tadi, hari ini dalam sejarah, aku hampir-hampir telanggar bontot honda civic warna putih di Jalan Kuala Kangsar, Ipoh.


Ceritanya bermula apabila macam biasa, aku akan berada di bahagian sepatutnya posisi motosikal berada. Cuma aku berada di belakang kereta sebab kesesakan lalu lintas tapi still dalam jarak yang sepatutnya Orang dok berpusu-pusu ke tempat kerja. Takkan plak sesuka hati aku nak cilok sana-sini even aku tahu boleh!


- nak nek moto camni plak la -


Elok-elok tunggang, tiba-tiba kereta honda civic itu brek mengejut. Aku?? Apa lagi, brek tangan + brek kaki sekali diguna!! Ya ALLAH, lagi sikit aje nak dummm. Bunyi brek pon kuat. Alhamdulillah, elok pula tayar moto aku pusing bek ke kiri. Dan nasib baik takde yang follow dekat belakang aku.


Pas elok tayar pusing ke kiri, aku teruskan perjalanan macam bese. Hati dah cuak semacam. Rasa nak sumpah seranah kereta itu tapi tak berdaya mulut ini! Aku rasa, kalau perempuan lain jadi cam aku, mesti dah berhenti tepi, tak berdaya nak bawa lagi. Kenapa bukan aku?? 


Sebabnya abah aku ada di depan sikit. Tak jauh dari aku. Hikhik. Sebenarnya aku taknak dia perasan aku hampir excident. Dia nek motor juga pagi ini. Aku taknak dia pokpek plak. Hahaha. Tapi alhamdulillah, selamat semuanya tadi.


MORAL 

1) Pastikan kenderaan diperiksa sebelum guna
terutama brek,tayar & minyak =p

2) Jangan ada hati nak dekat walau sesak sekalipon!

3) Teruskan perjalanan kalau takde pape, buat-buat tak jadi =)


n/y : Aku takleh bayangkan kalau tadi
jadi sesuatu yang buruk.
Syukur, ALLAH masih sayangkan aku.




guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

33 dak comei sayang YUI:

Unknown said...

ya Allah yui..bahaya tu..nasib tak jadi ape2..Allah masih sygkan yui...hati2 ok yang...

Anum said...

bahayanya
hati2 yui

Reena Sidek said...

huhuhu... nasib baik tak jadi ape2... lepas ni kena lebih hati2 yui...

Azhafizah MN said...

naik moto kene lebih hati hati.Alhamdulillah syukur tiada apa berlaku..

fiza pun ade pengalaman macam ni..nyaris nyaris je..sampai skang nak bawak moto tu tawakal je la kat jalan tu..

hunnybunny said...

nuyui : next time careful..bahaya 2...nek la keta..lebih selamat..:p

Wani said...

syukur alhamdulillah tak jadi pape :)

LYAfrina said...

MUJUR SEMUANYA SELAMAT.. LPS NI KNA LBH BERHATI-HATI

Style Me Up said...

mcm menakutkan je..naseb baik x jdi ape..

fieda said...

nasib baik tak der ape2...

Shiema Sufian said...

nasib baik tak jadi ape ape. alhamdulillah.

iAmCekbolat said...

uhuuhuhu, itulah yg diajar dlm ltihan mmandu,brek mngejut.. muahahah

syukrlah akk x pape

AnneRaini said...

kite mmg selalu berdepan keadaan hampir2 eksiden tp tak eksiden..harap jgnlah ada lain kali ye..

Anonymous said...

yui. naseb baek la. len kali moto duduk depan kereta. bia kereta nmpak. sebab bawak kete ade blank spot... aku rase la...

Jahirah said...

alhamdulillah xde pape yui....teringat pulak smlm akak drive akak terhimpit sebuah van.mmg slh akak sbb xpeka.terbang semangat.
p/s:baru kali kedua topup.akak akan review dr masa ke semasa.insyaallah.

Luahan hati said...

fuhh nasib baik kak tak apa-apa :)

Anonymous said...

woaahh :O sangat bahaya. tu lah, kekadang kereta brek sesuka hati je. hehe.

hati-hati di jalan raya :D

nur anis said...

mesti berdebar sangat kan...bahaya sangat...

Mun said...

alhamdulillah... nuyui xde pape...

a.R said...

pemandu sekarang ni dah tak fikir bahaya orang lain dah...... pentingkan diri sendiri je semua ....~

IntaNBerliaN said...

Alhamdulillah xjadi apa2..

Unknown said...

nsb baik xde pe2.alhamdullilah

RHI said...

nasib baik tu selalu adakan?

duniaanita74.blogspot.com said...

bahayanya yui..hati-hati ok...jangan follow rapat sangat...

Nabiha Zaidi said...

Ish-2, berhati-2 .

H.K.L said...

bahaya~ baca entry ni terasa takotnya, huhu~
hati2 kak yui~ wani pun baru lepas servis haa, risau nak ulang alik ke bandar ipoh nxt week..huhu~

Unknown said...

haish,mujur xda apa-apa..huhu....lepas ni mesti yui akan lebih berhati2 kan,kadang kita da hati2,orang lain pulak yg bwk xbetul...

nana nasihat org mcm nana drive or bwk motor je^-^ last pgang stereng masa test jpj,tu je la:) btw,semoga kita semua dilindungiNya....

Unknown said...

syukur sangat2 dear.. huhu. bahaya tu tadi :(

Shida Radzuan said...

naseb baik yui..huhu..hope dhindari lah dari mgsa malang tak bbau nih huhu..

Anonymous said...

leh tak tambah kat moral,sila sound pada yg punca hmpir wat org kmalangan..hahaha

allhamdullilah,syukur tak de pe..hati2 ye.mas doakan yui sntiasa slmat.amin

najihahfara said...

nasib baik x ape2..hati2 kak

Bulan Syurga Firdausi said...

alhamdulillah.......yui..........pas ni hati2 ye....bace doa nek kenderaan janji Allah takkan jadi ape2,yakin!yup btl smlm tu tanda Allah jage yui lg :)

aamalinaazman said...

alhamdulillah :)
hayooo
mang mata kaki tgn kene alert je kan

Juliet_iRa~" said...

hati2 yui..skang ni jammed mmg xleh dkt2..td pon ira nsb baik cpt brek..keta depan tu pn benti mengejut..bengang je rs..dioarang ni suka laju2 pastu brek tau,..