tentang
banner
tutor
fb
home

Wednesday, March 07, 2012

Niat makan meggi segera terbantut!

Semalam makan nasi pagi aje. Niat balik keje nak makan meggi padahal tak sedar diri t kompem sakit perut!  Mencari dan tercari-carila ak stok bekalan meggi yang banyak dalam bekas sedangkan makannya ntah 2-3 bulan sekali. Misi mencari dan memilih perisa dimulakan! 




Tengokla stok meggi ak. Banyakkan?? Nak?? amikla. Coz ak dah tak nak dan TAKKAN NAK . Kenapa?? Dah expired la wei. Aduh.dah masuk tong sampah pon  Kempunan ak. Huhu. Tapi elok gak, t lau ak makan, sakit perut & kebarangkalian untuk muntah ada 70%.


PENGAJARAN
Jangan ada hati nak beli stok meggi lagi pasni kerana akan mengakibatkan pembaziran. 
Ia juga tidak elok untuk kesihatan.
Sekian, terima kasih.


Update
Meggi ini semua baru aje tamat bulan 12 tahun 2011 ^__^


- Thanx jijah untuk entry bantal carft ini ♥♥ -





guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

27 dak comei sayang YUI:

are_lin@yu said...

uihhh banyaknya stock..hehe

Azee Hana said...

berapa bulan ke berapa tahun punye stok tu samapi dah expired..haha..=D

Masz Sidek said...

hantu meggi ke?? samalah dgn sy adik beradik... tak sampai seminggu stok meggi semua habis... hehehe

Nini D.. said...

aisey..kalo xexpired tadik..kak nini nk jugak!!

izyantyPersonalTaste said...

makan megi RUSKI je perisa tomyam...banyak stok kna buang lak he3...kadang2 saja simpan stok megi sebab ada satu-satu masa tu rasa teringin nak makan sgt he3..

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

uiii banyaknyerr... ni tahun bila punyer maggie nie.. hehe

NOOR FATIN said...

banyaknyaaaa.. kalau dah lama punya, jangan makan la.. bahaya. kita xtau kan.. hehe

ecadwinkyasha said...

xlalu nak makan maggi skrg ne...ada stok maggi kt kotak digiveaway secara percuma kepada housemate dah.heehee

Shuhaida Subri said...

sedap!!

AnneRaini said...

amboi..tahun bile beli tu yui oiii.. smpi expired tuuuu

Azhafizah[フィザ] said...

kalau terasa nak makan megi baru beli.kalau tak,macam ni jadinya..stok byk dah expired..hehehe

Saya Disini said...

hehe...bnyknye..pelbagai jenis

nur anis said...

dah 3 bulan dah expired..berapa lama yui simpan tu..huhu..

Anum said...

banyaknya stok yui

laskar pelangi said...

mak aiiii banyaknya stok dia.kan dah membazir tu bila dah beli banyak banyak. haish ...

Abg Stalker said...

sume tu da expired?gile r..tahun bila pny megi ni.haha

aTy _faRed~ said...

sejak pegnan..akak tak pernah makan meggi..bukan tak teringin..tapi asben akak tak kasi...kalau rase2 kecur sangat tu..asben cume pagi rase sesuap sikit jer...buat hilang teringin...sedih kan...:)

Wanieys Hashim said...

Rajinya kumpul megi buat stock..ekekeke

Tihara said...

boelh nk makan megi..makan sebulan sekali..org kata kandungan wax dia lambat nak hadam kan..byk megi yui, sedap2 belaka :D

Cik Azizah said...

no hal syg :)


sabar je lah..bulan 12 langsung tak tahu..bgs..ni bermakna dr bulan 12 hingga skrg yui tak makan maggi..terbaik!

steffany daph said...

oo.. main stock yerr :D ngehehe. pnah gak cam tu. last2, tgk dh expire.

Rapunzel Cikilolo said...

kalau aku makan megi habis je. tak pernah expired. hua hua

IntaNBerliaN said...

wah.. byknya.. tp rugu sbb dh xleh mkn... :-)

cik najihah said...

banyaknye stok die

MaYa MustWany said...

kalau dalam umah ni,xsampai sebulan cepat je abiz..adik mas suka..tapi mas dh pesan kat mak jangan selalu beli coz bahaya.

Miss Nadya said...

amboi syg..banyak stok? bagi nad sikit..:)

p/s :: jangan makan meggie sokmo..tak elok..:)

Aishah Jahirah said...

akak pun dah jarang makan meegi....mak aih thn lepas dah xpired tu...pasni xpyh beli stok meegi dah la....huhuu