tentang
banner
tutor
fb
home

Friday, March 09, 2012

TJ : Bilangan sujud sajadah & solat sunat taubat

Soalan 1

Berapakah bilangan sujud sajadah?


Jawapan 1

Sujud sajadah hanya dikerjakan sekali sahaja, bukan dua kali sebagaimana sujud sembahyang ataupun sujud sahwi.


Soalan 2

Bagaimana niat solat sunat taubat dan bacaan yang perlu dibaca?


Jawapan 2

Niatnya seperti berikut :

" Sahaja aku solat sunat taubat dua rakaat kerana Allah Taala. "


Selepas membaca surah al- Fatihah, baca surah-surah yang diingati sama ada pendek ataupun panjang. Tidak ada surah-surah yang tertentu dalam mengerjakan solat sunat taubat ini.




- Soal jawab lain -


Ingin mengenali istilah babi dalam makanan ??
Sila lihat entry sahabat kita [ ini ]




guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

24 dak comei sayang YUI:

Tihara said...

Alhamdulillah..bagus yui share topik2 ni sebagai rujukan teman-teman..t.kasih :)

Anum said...

terima kasih yui :)

Masz Sidek said...

info yg baik... thankz berkongsi... :D

NiaLidia. said...

TJ? Tanya jawab eh? Nice entry, hehe . sujud sahwi dua ryte ?

jap nak tengok TJ lain2 . hehe

*SiRibenMerah said...

thanks info.. hehe~

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

alhamdulillah.. tmbah lagi 1 pengetahuan yg mgkin kita terlepas pandang..

shiema sufian said...

Nice info. Its a part of da'wah.

msredcheesecake said...

Thanks for shraing....

eMMe said...

good info Yui, Selamat hari Jumaat, Moga diberkati...

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam nuyui.Terima kasih atas pengkongsian ilmu ini.
Emmmm..klu cuti sekolah mmg anak2 bercuti tp ibunya cuma cuti blogging tuk tambah ligat memasak kat dapo!:D

Azhafizah[フィザ] said...

topik bagus hari ni untuk TJ.

Miss Nadya said...

nad tak beli buku tu lagi..asyik lupa je..hish...

cik ika said...

thnx for info..

Azmi Khan said...

thanks atas peringatan itu.....

MaYa MustWany said...

thanks yui.

cIk JanNah said...

thanks for sharing dear. suka dengan UAI nie. sangat sempoi dan bersahaja :)

Nur Zulaikha said...

terima kasih kerana berkongsi..appreciate sangat2

✽ ⓔ ⓔ ⓘ ⓨ ⓢ ⓢ ✽ said...

nice entry dear (^___^)

Aishah Jahirah said...

sama2 beramal jom...

Faidhatul Arfah said...

nice sharing :)

Cik Azizah said...

hari ni topik yg bagus dalam kehidupan kita seharian.. tq yui!

Bulan Syurga Firdausi said...

yui.......suke nye entry ni :) tq share info ni!

abang tik tok said...

Terima kasih atas info tersebut..

abang tik tok said...

Terima kasih banyak