tentang
banner
tutor
fb
home

Monday, March 26, 2012

MenCICAH pelam teloq + jambu



Aku lunch ini saja harini. Maybe dinner juga. Tu dia, memang ummpphh la nak habaq mai hangpa! Semalam p kenduri kahwen kat Parit Buntar a.k.a kampung aku sendiri. Tengok depan umah pakcik, pokok pelam teluq ni merimbun berbuah. Wow!! Teruja ai.


Dengan baik hati pakcik aku amikkan. Untuk aku seorang okay! Gasak la kau yui perabis semua. Jambu tu kat umah opah aku di SS. Nyum2. Selamat tengok dan selamat menjamu selera yui. Muahahaha!!


Kuah itu mak aku buat. Kalah kuah rojak mak bee. Hihihi. 


nota kecik yui
Kepada ibu-ibu mengandung
aku tak bertanggungjawab kalau
tetiba mengidam ea. Hihihi




guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

40 dak comei sayang YUI:

Noraim said...

kecur air liur tgk. sedapnya!

are_lin@yu said...

wahh dah lama ayu tak mencicah..ptg2 bez jgk ni..;-)

Anum said...

sedapnya.... nak skit

nur anis said...

ni yang buat nak g cari pelam balik kerja ni..terliur..

Masz Sidek said...

ahhh... sedapnye... terliur tengok... dah lama tak mencecah...

ecadwinkyasha said...

alamak..yg tak mengandung pun terliur ne yui..cmna ne?.hahaha :D

IntaNBerliaN said...

teringt knangn 2 thn lps.. akak prgnan ngudam plam telo.. sian hubby sampai tpksa g mintk umh org..hihiii

p.buntar kt mana? kg hubby akak pun sana..

ohya, bln dpn akak blik cemor, sepupu kawen :-)

CikPuan Azizah said...

alamak..tak megidam lagi ni...sure masam!

cIk JanNah said...

perghhh terliur dah nie. semalam baru suruh en tunang mintakkan buah pelam kat umah abg dia. bila entah dia nak hantar ke rumah jannah. hehe. slurppp mengences dah nie :)

::CIK LYNN:: said...

dah la x mncicah ni...=p

IntaNBerliaN said...

sepupu akak buat knduri dkt dwn dkt sg siput tu.. nm apa ntah dewan tu... dwn kt chemor tu penuh sbb tu dia mik sg siput..

knduri dia minggu dpn.. kiranya mggu dpnlh akak blik sna...

Eza Boom Boom said...

nak makan jugakkk... yummmy! meleleh aik liur aii..huhuk..

LiErOSe~QiEmi said...

pelam telur... banyak kt kg akak pelam tu.. dulu masa dok kg tak heran pun pelam tu, lani dah balik kg, pelam tu dok terjah dulu sbb kat sini ssh nak jumpa hihhihi

chemay said...

sedapnyaaaa!
lama tak makan

IntaNBerliaN said...

akak xpasti nama dwn tu apa... abah akak gtau tp akak ni pulak yg terlupa mengalahkan nenk..muahhahha..

xpa, nanti bila akak dah confirm n akak nak balik chemor.. akak inform yui.. nanti yui leh dtg dkt dwn kenduri sepupu akak tu.. kita jumpa kat sana sambil mkn2 nasi minyak..hahhahahah

kenduru tu ari sabtu.. 7/4 kalu xsilap...

SyUhAdA said...

dah lama xmkn pelam nie..sedapnye..hehe

smilenajah93 said...

perghhh !!! sedap gilakk ~~ kak yui !! nakkk :D ~~~ hihihiiii ...

kocix! said...

perghh! naseb bek buka bukan posa..
terlioq aih!

nanakimie said...

adoi,yg xkawen n xngandung ni pn dah ngidam dah,camno ni...hee....dapnya!tapi xsakit perut pulak yui mkn buah tu je lunch n diner...kalo nana mesti cari nasi....hehehe

emy zulaiha said...

alamak!! mcm mane nie..emy tak ngandong pon ngidam jugeee!! omaiii! :)

NOOR FATIN said...

pehh sedappp!! pos la sini sikitt. hehehe

Aishah Jahirah said...

kecur air liur nengok....lma x menyicah ni yui oi....kempunan ni...hehee

ShahzCudin said...

hadui! apsal yui post gambar ni..dah banjir dah mulut ngan air liur..lama x makan bnde nih..

Rapunzel Cikilolo said...

kuah rojak tu terliur tu....

cik najihah said...

aaa sedapnye...ni mmg peberet sy huhu

O CIKTEDDY said...

wah..best jugak mkn cmni..terliuq dah.haha

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Salam Yui...dah mlm br sempat brkunjung balas...kecur airliur k.atie tgk mempelam telor tu.
Klu k.atie suka buat ulam mkn ngan nasi pelam tu..pelik tak?????

fieda said...

aduhai..tetiba jer cair air liur ni..

msredcheesecake said...

Benda camnilah wat terliur ni, walaupun tak pegnen...hhee

Diana @ bilakukatacinta said...

mak aiii adik nuyui...mcm org mengidam pulak

Azhafizah[フィザ] said...

camne ni yui..dah termengidam ni..mmg lama xmakan ni..mana nak cari tgh malam ni.

suzie rahman said...

salam yui,usah kate yg ngadung.yg xngndg pon nk ngidam ni...waaaa sodp.

NuReFFa said...

terliuq laa... adesss..

Nida said...

adeiii.. Yui.. ko buat batin akak terseksa ler dik..hehehe... Nak jugakkkkkkk

PinKy MoMMa said...

oh adik serius nak makan jugak..aduh mau cariiiiiii!

J.Syazwana said...

peh terliuq siottttttttt !
nakkkkkkkkk !
huhuhu

fieha said...

mmg sedap mkn mcm ni..huhu..smpai menjilat jari.. :)

Azmi Khan said...

mcm sodap je....
nak cikit....

aTy _faRed~ said...

terus kecur air liur akak ni..!! nak2 beranak ni tak berani makan bende masam n pedas macam ni..kang cirit birit kang-menderite..huhu

shida'R said...

fuhh dah lama xmkn benda2 ni yui.. ^_^