tentang
banner
tutor
fb
home

Monday, June 24, 2013

Keadaan jerebu dan sakit tekak

Sedia maklum keadaan jerebu bertambah teruk terutama di Johor & Melaka. Negeri lain pun ada yang terkena. Perak? Tengok langit pun kelabu, hujan pun dah lama tak turun. 


Sekolah pun dah tutup. Yang kerja pun rasanya dibenarkan bercuti. Jaga kesihatan dan jangan lupa pakai face mask. Kurangkan aktiviti diluar.


Dan aku, sejak malam semalam tekak dah rasa pedih. Nak telan air liur terasa macam ada luka. Pagi tadi otw kerja terus beli gula-gula Strepsil dengan niat moga baik tekak ini. 


* Ada yang bagi maklumat, Perak pun dah mula jerebu. Ya ALLAH, ini salah satu tandamu.






guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

10 dak comei sayang YUI:

Eca Dwinky Asha said...

sabah pun...eca tdi masa keja da mula sakit tekak.bos siap pesan minum air byk2.huhuhu

Cik Nur™ said...

betul..taiping dah dilanda jerebu sejak semalam... mmg rimas....grrr....=_=

ros_reeza said...

jaga kesiahatan ye :)

KY Atie said...

Assalamualaikum yui, kat kemaman pun masih teruk dan tinggi lagi indexnya

najihahfara said...

jage kesihatan kak

Deq's Qienz said...

rsau akk kt sini dgaq..smg smuanya pulih spt sediakala

Kesuma Angsana said...

jaga diri ye !

IntaNBerliaN said...

kt kedah ni pun dh start jerebu smlm

Deqla Manjew said...

jerebu di mana2 skng ni..hukhuk... deqla pun dah rasa sakit tekak ni... ;(

azizah :) said...

jaga diri baik2 yer yui.. kat sabah ni pon ada sudah.. bukan kabus dah..jerebu jer..huuu