tentang
banner
tutor
fb
home

Thursday, June 06, 2013

ST 80 # - Kepada yang berlaki, berbini dan bertunang

Tak hairan sangat dan tak perlu pelik jika yang bujang nak bercurang bagai. 
Tapi yang pelik kalau yang dah berbini berlaki bertunang 
masih lagi nak cari orang lain.


Eh. Tak cukup lagike? Kalau pasangan tu pemalas, 
perangai teruk takpe juga ini dah cukup sempurna.


Dasar tak kenal dek untung. Nk cari masalah semata-mata. 
Tunggulah, balasan Allah tu sekejap je..


Yang bujang, 
berkawan tu
biar beringat sama mana had nya
Jangan sampai mengganggu hak orang lain

=___=






guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

24 dak comei sayang YUI:

Syazana Zainn said...

sobsob
betul tu yui
org skrg ni bukan kira
dah tau org punya lg gedik nak dekat
hmmm

Fiza Rahman said...

Entry penuh makna ni yui. Biasalah tu. Kekadang tak faham dgn peragai lelaki @ suami/Perempuan @ isteri. Dah dapan yg baik pon masih cari lain.

Tak per, setiap perbuatan pasti ada balasannya. Kebahagiaan yg dibina atas penderitaan org lain, takkan ke mana.

aamalinaazman said...

weee
baikk
sy ingat kembo



hihi ^_^

^^eKaTiKaH^^ said...

sebab itu kite ade batas2 pergaulan kan kak. jangan laki or bini org pun nak kebas. hihi

bunga_rose said...

dah jadi cam amalan orang sekarang, sentiasa rasa tak cukup dengan apa yang dia dah ada..

tak la semua, tapi kebanyakan.. biasanya hargai orang tu bila orang tu dah tak ada..

so sama-sama la kita beringat, kan yui :)

Shakira Pathi said...

Bersyukur dengan apa yang dah ada

Nurzakiah Hanum said...

hargai la apa yang anda ada

beta kupu said...

Btl tu, td bru je ade sorg tu buat pengakuan yg dia pernah kantoi ngn bini dia sbb curang ngn pompuan lain...sib baek la bini dia bley trima blk....tp msa cite tu xde plak riak wajah laki tu macam nyesal...aishhhh, cuba klu benda tu jadi kat dia blk, bru dia tau langit tinggi rendah!

Kakzakie said...

Aha... dengar nasihat ini betul-betul ye.. mana yg terasa cepat-cepat berubah..

Mrs Lurve said...

kdg2 yg org punya lg org suka..pelik btl dunia skrg nie

Cik Anita said...

ni thats life lah yui.. mana-mana pergi pun akan jumpa orang yang macam ini ;)

Kesuma Angsana said...

ingatan utk semua ni hehehe

Amirah Adnan said...

bila pemikiran dikawal nafsu

Deqla Manjew said...

sgt tertarik dgn entri ni dear.. setuju tu.. tp masalahnya mmg ramai yg mcm ni.. hurmmm...

J.Syazwana said...

harap sangat tak jadi pada kite :(

hazwan hairy said...

dh jd trend skrg..haha

izzah said...

zaman makin canggih..berfacebook bagai pun punca manusia curang...yg pasti bila yg halal depan mata xnampak, yang haram tu jgk dia sedap nak...

Fifi Nadhrah said...

zaman sekarang.. mane ade sapu.. tak kire status..

Norain Yusoff said...

btol tuh..apa ntah yg tak cukup lagi.. lagi satu..kesian kat pasangan tuh.. hurmmm.. tak reti nka bersyukur~

Cik Nur™ said...

pelikkan dgn org mcm ni...
semuanya dah cukup tapi masih mahu mencari lain...

Azhafizah Md Nor said...

patut bersyukur dipertemukan dengan pasangan yg baik.

Amanina Mads said...

setuju :)

azizah :) said...

hargailah pasangan yg ada.. susah payah dia yg memahami kita :)

Shida Radzuan said...

erm..mcm2 hal kan..yui..