tentang
banner
tutor
fb
home

Thursday, June 20, 2013

ST 82 # - Petua taknak bagi kucing buang air besar atau air kecil pada tempat tidak sepatutnya

PETUA 

Jika kucing anda suka poo or pee merata-rata, 
letakkan daun limau purut pada tempat yang telah dia "lepaskan". 
InsyaALLAH dia takkan poo or pee dekat tempat itu lagi.


Dah cuba dan berjaya   



Update : Letak sahaja daun itu sehelai / seberapa banyak
anda nak. Tak perlu potong.




guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

27 dak comei sayang YUI:

KY Atie said...

ooo...mcm tu je, eemm..nanti akk nak buat, si kecik oren tu, suka buang merata

Nurzakiah Hanum said...

great tips

Mrs Lurve said...

ye ke yui...bru tahu nie..nak cuba jgklah nti

Myra Jay said...

Owwhh daun limau purut je ke petuanya.. ok senang..heheee :)

TQ Yui

Qashmere said...

Thanks share...tapi saya takde kucing! Hehe

Kakzakie said...

Oh... ini kira petua Yui. Tapi kakak tak ada kucing pun.

D_08 said...

tq...tq... tips simple..... tapi berkesan..... awok nak terai....

Umie Artoqiemie said...

daun limau purut yg telah dicincang halus ke cemana?

are_lin@yu said...

tips baru ni xpnh dgr lg.hehe

Tihara said...

syukur umah akak ada daun tu, insha Allah nak try nanti :)

nur anis said...

Boleh cuba!

Cho Zila said...

ooo baru tau yui.. kalau kat luar rumahtu kucing orang lain boleh tak buat gituker??

*SiRibenMerah said...

ouh serius yek?
kenapa ye?
hehehe.. maaf tatau sbb x bela kucing dan x minat kucing.. huhu~

Kesuma Angsana said...

gd sharing ni tq yer

wahida said...

wah ye ke yui...bagus info ni...sbb ada byk kucing jiran suka kencing depan rumah....grrrrrr...

Rapunzeel Cikilolo said...

hehehe.

ade org bgtau letak minyak cap kapak...

Rosmiza Ali said...

Owh, tak pernah cuba pulak.. Kucing2 ni setakat ni pandai buang air kat toilet dorang.. Kalau yang kucing jantan suka memancut sana sini tu pulak cemane? Kene tempek daun limau purut tu kat tempat yang dipancut ke? Huhu~~

anitadiana said...

tak bela kucing yui....rumah tak sesuai bela kucing

Deqla Manjew said...

setuju dgn tips ni.. kucing membuang kat situ sbb dia sangka tmpt lain.. biasanya kucing ni kalo dah biasa kat situ, situ je la dia pegi.. kucing deqla membuang kat pasir yg disediakan.. cuma sekor je yg membuang kat bilik air..hihi..

Anonymous said...

Assalamualaikum,

Saya mohon kongsi petua. Terima kasih.

Me,
AH Asperger

eima said...

klu aku tau dari awal ni petua ni tidak la aku ade pengalaman tadah tahik kucen guna tapak tgn aku ......huaaaaaaaa kucen aku suka berak atas katil aku dulu2

azizah :) said...

ooo begitu.. baru tahu petua ni yuii

Cik Nur™ said...

setakat ni bulat membuang kat jamban dia..hehehe

fieda said...

ooo..ye ke...kakfieda geram kat corridor luar rumah selalu kucing lain dtg wat jamban kat situ

Eca Dwinky Asha said...

tu je eh??eca punyala sibuk..mop bagi wangi..siap letak clorox..pastu letak minyak wangi bagai..hahaha.

wawa syaida said...

thanks yui,,,1st time dengar tips ni...tq :)

ayut said...

serius??jd ea??nk try la nnt...hihihi ^^ petua plg sng ni...