tentang
banner
tutor
fb
home

Wednesday, July 06, 2011

Ya Allah,berikan kekuatan kepadanya untuk hadapi dugaanMU..

assalamualaikum dan selamat pagi..
Ya ALLAH,ak kesian membaca kisah wanita ini semalam..Terima kasih kepada kwnku,
Zays,kerana ko bagi link blog itu..kalau x,smpai skg ak xtau kisah sedih itu..
mgkin ak agak terlambat,tp seeloknya ak kongsikan kisah ini bersama
dengan pembaca blog ak ni..yang masih tidak tahu seperti ak..

kalau sudi,teruskan pembacaan anda..ia amat dihargai..
ak sebagai seorang wanita yang masih belum berkahwin,tidak memiliki anak tetap terasa
sedih..tempiasnya terasa walau hanya dengan melihat gambarnya..

sis Norma dan abg Talib di saat hari bahagia mereka
 
 
nampak kan gambar di ats??ak tersenyum dan suka melihat kebahagiaan orang..
terasa macam diri sendiri pula di tempat itu..
sis ni menerima dugaan dari Nya..dia disahkan menghadapi kanser otak tahap 4 setelah melahirkan
anak pertama mereka, Rafiq... memang sedih ak baca!!


Rafiq,permata hati mereka

bayi ini masih kecil untuk mengetahui penderitaan yang dihadapi ibunya..
tidak mengerti apa-apa..


keadaan sis ini yang terlantar sakit,tabah untuk melawan penderitaannya..
ak kesian kerana dia xmerasa untuk menjadi seperti ibu-ibu lain
yang mampu untuk menjaga anaknya sebaik mungkin..


Kasih seorang ibu.sgt comel bayi mereka!!


Inilah namanya kasih seorang suami yang setia berada di sisi isteri tersayang
bagi memberi sokongan dan kekuatan...





moga suaminya tabah untuk menghadapi dugaan dari ALLAH ini..
moga dia mampu menjaga permata hati mereka sebaik mgkin..
moga dia lebih kuat untuk memberi dorongan dan sokongan kepada isterinya...


keadaan sis Norma terkini...
xsanggup rasanya hati ak ni untuk melihat lebih lama gambar-gambar yang ada..
air mata seolah mahu laju mengalir..menitis juga akhirnya...

jika anda mahu tahu kisah lebih lanjut,korang boleh
rujuk sini iaitu kakak ipar sis norma, sini, atau sini..
sudah ramai blogger yang buat entry ini..bkn menagih simpati tapi berkongsi perasaan
sedih..menjadi peringatan kepada kita yang masih sihat ini..
 selaku blogger biasa dan manusia biasa,ak merasakan perlu utk melakukan tanggungjawab ini..
atas dasar keprihatinan..bukan juga utk menagih simpati untk korang sumbangkan sesuatu..
cukup juga jika korang mendoakan sis ini dan keluarganya..
bersyukur jika ada yang memberi sumbangan walau hanya RM 10..
ia amat bermakna dan bernilai
kerana mampu untuk kurangkan sedikit bebanan perbelanjaan perubatannya..

cimb

01070068677528

Noormawati Mohd Rasif


walau ak xkenal mereka siapa,tp tidak salah utk ak kongsikan kisah mereka..
korang pon boleh juga kan..
moge kisah ini mampu memberi pengajaran kepada kita yg masih sihat...
masa ak senang,ak leh tolong macam ni..mana tahu,satu hari t ak plak sebegini..
benda kadang-kadang tidak dijangka..inilah yang terjadi pada Sis Norma..
moga Sis kuat dan tabah mengharungi dugaan ini..

ak doakan yang terbaik untuknya..ammmiiiinnnn...

guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

10 dak comei sayang YUI:

.m y z. said...

ya Allah sayunya hati tengok gambar2 ni. bahagia masa hari perkahwinan tapi derita lepas dapat anak. kuat betul dugaan yang dorang terima. tu tanda Allah sayangkan dorang. hope dorang tabah terima ujian Illahi. aminn.

Bluewendy said...

Ya Allah, kuatkan hati hamba-Mu itu.. sayu Cik Bluewendy tgk.. setiap yg berlaku ade hikmah di sebaliknya.. Semoga akak cepat sembuh.. walaupon tak mampu untuk memberi sumbangan.. tapi setiap doa itu pasti akan di makbulkan..amin..=)

cik myrha said...

myrha pon baru tahu pasal sis norma last week.sis norma n abg talib sgt tabah..dugaan mereka sgt besar.myrha harap sis norma dipermudahkan segala urusan dan sihat spt biasa.dugaan Allah itu ujian hidup dan kita perlu bersyukur ats nikmatNYA.

AnneRaini said...

tak mo baca boleh tak???Sbb akak sgt2 tak sampai hati nak tgk...Akak memang kalau boleh takmo baca citer psl org sakit sbb kesian sgt...

(tapi baca gak)

chaque siz said...

huhuh...same2 lar kite mmbntu mereka yg kesusahan dan berdoa agar dibantu...aminnnnn

Acik said...

bersyukurlah dgn apa yg dikurniakan kp kita. kita selalu rasa kita serba kekurangan tp kita juga selalu lupa bahawa org lain jauh lebih menderita ... semoga keluarga tersebut di bawah perlindunganNYa! Amin!

Cik Anita said...

Ya Allah betul2 menitikkan air mata :( dugaan kehidupan yang kita sendiri takkan tau apa yang bakal kita tempuh di masa akan datang.

Abang Long said...

Salam...marilah sama2 kita sedekahkan al-fatihah agar Tuhan meringankan bebannya. Marilah juga kita ikhlas sama2 menderma...isk3

Zawifatul Aziah said...

Ya Allah.besarnya ujian Mu pada mereka..berat mata memandang,berat lg bahu memikulnya..nusha,izin share kt blog sy ye..sy direct link awk tros.boleh?

nurain.samsudin said...

ya allah. kesian nya
dan die sgt beruntung ade suami yg sgt baik